Ekonomiassistent
Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Ovanåker Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande bokföring, handhavande av kund- och leverantörsreskontra, in - och utbetalningar samt inköpssystem.
Ekonomiavdelningen servar alla kommunens förvaltningar och totalt är vi 6 personer som arbetar i den. Vi söker därför en ekonomisassistent som är självgående. Du bör därför ha minst ett par års erfarenhet av liknande arbete. Du har god kännedom om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra samt gärna erfarenhet av avstämningar och bokslut. Som person är du ordningssam och kan arbeta strukturerat och kan ge god service till förvaltningarna i de frågor som ligger inom ditt område.Du bör därför vara kommunikativ och utåtriktad. Du ska ha lätt att samarbeta och har en helhetssyn på ekonomifrågorna. Eftersom ditt arbete kommer att omfatta arbete i både vårt ekonomisystem och inköpssystem krävs att du har goda datakunskaper.
För att klara tjänsten ska du minst ha gymnasieekonomutbildning, erfarenhet av ekonomisystem samt goda kunskaper i officepaketet.
Erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystem är ett krav.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde snarast
Publiceringsdatum2015-06-03ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ansökan kan skickas till e-postadress:
Kommun@ovanaker.seKontaktChrister Engström, Kommunchef 0271-57070 (Telefon) 070-60770406
Magnus Harladsson, Ekonom 0271-57082
FöretagOvanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
AdressOvanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
82880 EDSBYN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0271-57000
Jobbnummer 2322110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.