Ekonomiansvarig till internationellt grossistföretag

Help at work / Redovisningsekonomjobb / Sollentuna
2012-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig till internationellt grossistföretag" (publicerad 2012-09-05) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Sollentuna, Upplands Väsby, Täby, Sundbyberg, Solna eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Vår kund, med huvudkontor i USA, är ett internationellt företag inom grossistförsäljning av produkter för tavelinramning. Företaget står för design, kvalitet och service och erbjuder ett brett sortiment med klara färger, former och linjer. I produktsortiment ingår bl.a. aluminiumlister, trälister, färdiga ramar och passepartouter. Deras produkter återfinns även hos återförsäljare så som reklamföretag, ram- och konstbutiker där Gallerix, Clas Ohlson och Hornbach är några namnkunniga exempel. Den huvudsakliga produktionen sker i vår kunds egna fabriker i USA och Tyskland.

Till företagets Sverigekontor i Sollentuna söker vi nu en ekonomiansvarig.

Publiceringsdatum
2012-05-30

Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiansvarig ingår följande ansvarsområden:

• Kund och leverantörskontra
• Löpande bokföring
• Bokslut, skatter och moms
• Månadsrapportering till Tyskland
• Budgetarbete
• Lön (företaget har ett 10-tal anställda i Sverige)

Profil
Vi söker dig som:

• Har någon form av ekonomiutbildning
• Har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
• Har mycket goda kunskaper inom Excel
• Uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska

Vidare är det meriterande om du har kunskaper i tyska samt erfarenhet från löneprogrammet Visma.
Som person är du ansvarstagande och prestigelös samt förtroendeingivande och har lätt för att skapa goda relationer med arbetskamrater och kunder. Det är viktigt att du är positiv, lösningsfokuserad och ambitiös.

Tjänsten är på 65% med start omgående och arbetstiderna kan variera samt anpassas efter personens önskemål. Initilat är detta ett bemaningsuppdrag som förväntas övergå i anställning hos kunden efter högst 6 månader.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag till ansvarig rekryteringskonsult Ida Tegner.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-27
Ange följande referens när du ansöker: 253
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Tegner, ida.tegner@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1259177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: