Ekonomiansvarig till Åhmans i Åhus
Åhmans i Åhus AB / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhmans i Åhus AB i Kristianstad Åhmans i Åhus är ett familjeföretag med ca 30 anställda i Åhus. Företaget konstruerar och tillverkar objektsanpassade hisskorgar och hissinredningar i trä och plåt för den nordiska marknaden.
Vi söker nu en ekonomiansvarig/controller som ska ansvara för arbete och utveckling inom vår ekonomi och administration i nära samarbete med främst marknad, inköp och produktion. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Arbetsbeskrivning:
Du ansvarar för vår likviditetsplanering, gör budget och utvecklar vårt uppföljningsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår bokföring, kund- och leverantörsreskontra med in- och utbetalningar samt momsredovisning. Du upprättar delårs- och årsbokslut och håller i våra bank- och revisorkontakter. I din roll ingår också ansvar för vårt IT-system.
Kvalifikationer:
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och erfarenhet från liknande arbete. Gärna från tillverkande industri. Vi arbetar i Pyramid. Du bör ha erfarenhet av detta eller liknande system. Du har god samarbetsförmåga och är erfaren inom företagsekonomi och löner.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tjänstgöringsgrad kan diskuteras om deltid istället för heltid är av intresse. Vi tillämpar flextid.
Publiceringsdatum2017-04-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-04
Kontakthenning@ahmans.seFöretagÅhmans i Åhus AB
AdressÅhmans i Åhus AB
29635 ÅHUS
KontorsadressSandvaktaregatan 26
Jobbnummer 3438374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.