Ekonomiansvarig
Stockholms Universitet / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2018-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig" (publicerad 2018-12-20) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid Nationalekonomiska institutionen. Sista dag att ansöka är 2018-12-09.
Nationalekonomiska institutionen tillhör Samhällsvetenskapliga fakulteten och har cirka 90 medarbetare. Här bedrivs högkvalitativ forskning och utbildning, från grundnivå till forskarnivå, i nationalekonomi, med stöd från en väl fungerande administration. En stor del av forskningen är externfinansierad.
Institutionen söker nu en ekonomiansvarig på heltid.
Publiceringsdatum2018-11-16Dina arbetsuppgifterSom ekonomiansvarig på institutionen har du en central roll och utgör ett stöd i ekonomi-, budget-, och planeringsfrågor till ledning och övriga medarbetare. Arbetet utgörs av en kombination av självständiga och rutinmässiga uppgifter knutna till ekonomiadministration, avseende bland annat lönefrågor, uppföljning och redovisning av externa och interna projekt, handläggning av kontrakten med bidragsgivare, avstämningar gentemot universitetets ekonomiavdelning och bidragsgivare, samt budgetering och prognoser.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper och har erfarenhet från arbete med redovisning, bokföring samt budget. Erfarenhet av ekonomiarbete inom universitetssektorn är meriterande. Arbetet förutsätter kunskaper om regelverk avseende statlig ekonomi och redovisning. Kunskaper i ekonomisystemet Raindance och budgetverktyget Mercur samt personalsystemet Primula är meriterande. Vi förutsätter att du har goda datorkunskaper i framförallt Excel och Word.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska vara självgående, drivande och kunna arbeta självständigt under periodvis hög arbetsbelastning. Det krävs att du är noggrann, strukturerad, har hög integritet. Kontaktytorna är många, och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel och tycker om att samarbeta med andra. Då en del av kontakterna är internationella är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbNärmare information om anställningen lämnas av institutionens administrativa chef Anita Karlsson, tfn 08-120 76 751,
anita.karlsson@ne.su.se och dess prefekt Sten Nyberg, tfn 08-16 33 05,
sten.nyberg@ne.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet - forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
Universitetsvägen 10A
10691 Stockholm
KontorsadressUniversitetsvägen 10A
Jobbnummer 4462868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.