Ekonomiadministratör till PLW
Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
2025-01-16
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Företagspresentation
PLW levererar och installerar hållbara, tekniska lösningar inom el, tele, larm, datateknik och energi, med fokus på att skapa trygghet för våra kunder. Verksamheten täcker hela Sverige, med särskild närvaro i Östergötland, Småland och Södermanland.
Nu söker vi en strukturerad och noggrann ekonomiadministratör som vill bli en del av teamet. Som ekonomiadministratör får du en central roll i att säkerställa kvaliteten i företagets ekonomiska och administrativa processer. Är du ansvarstagande och har ett öga för detaljer? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att arbeta brett med både löneadministration och ekonomisk hantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ekonomisk administration: Hantera kund- och leverantörsfakturor, internfakturering, bokföring samt uppföljning av betalningar och obetalda fakturor. Sammanställa statistik för likviditet och fakturering samt hantera krediter och momsdeklarationer.
Rapportering och uppföljning: Ansvara för statistik relaterad till lön, personal och ekonomi samt säkerställa att rapporter är korrekta och levereras i tid.
Löne- och personaladministration: Förbereda och hantera löneunderlag, lönekörning samt rapportering till Fora, Collectum och andra parter. Uppdatera personaluppgifter, stötta vid lönerevisioner och administrera relaterade frågor.
Dagliga och löpande uppgifter: Stötta interna avdelningar med administrativa uppgifter, uppdatera kalkyler och system samt säkerställa att ekonomihandboken hålls aktuell.
Din profil
Vi ser gärna att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
• Erfarenhet av arbete med lön och ekonomi.
• Goda kunskaper i ekonomisystem, exempelvis Softone och Visma.
• Strukturerat arbetssätt, noggrannhet och förmåga att prioritera.
• Flytande svenska i tal och skrift.
Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade kollegor som värdesätter noggrannhet, samarbete och en positiv inställning. Rollen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, där du har möjlighet att växa inom företaget och ta större ansvar i takt med att du utvecklas i din roll
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på
alexandra.linder@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite
Ersättning Månadslön Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Kontakt Alexandra Linder
0707274979 Jobbnummer 9106428