Ekonomiadministratör / Backoffice / Administratör / Ekonomi
Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-06-04FöretagetTecan Nordic är en del av Tecan koncernen som har sitt moderbolag i Schweiz, företaget är en ledande global leverantör av automatiserade laboratorieinstrument och lösningar. Deras system och komponenter hjälper personer som arbetar med klinisk diagnostik, forskning och läkemedelsupptäckt. Tecan utvecklar, producerar, marknadsför och stödjer automatiserade arbetsflödeslösningar som ger laboratorier möjlighet att uppnå mer. Deras instrumentkomponenter väljs av ledande instrumentleverantörer inom flera discipliner inom life science och diagnostik.
På kontoret i Stockholm arbetar idag ett team på 21 personer.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiadministratör arbetar du främst med att skicka och lägga in fakturor till kunder samt orderläggning för beställningar av företagets produkter. Du ansvarar även för att kundfakturorna läggs in i SAP inför månadsslut. Därtill har du dagligen kontakt med både säljare, servicetekniker och kollegor internt samt med kunder och beställare av företagets produkter. Vidare stöttar du även upp i företagets helpdesk och svarar på frågor från kunder och säljare kring order, beställningar och fakturor. Du ansvarar även för leveranser av beställningar vilket innebär att du också har kontakt med externa transportföretag.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi alternativt motsvarande kunskap från arbetslivserfarenhet
• Arbetslivserfarenhet inom administration
• Eftergymnasial utbildning är meriterande
• Erfarenhet och kunskap av orderläggning och kundreskontra är starkt meriterande
• Erfarenhet och kunskap i SAP är starkt meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i rollen ser vi att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt då du arbetar med orderläggning och fakturor till kunder. Vi ser även att du är pålitlig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt ser till att de blir utförda i tid. Avslutningsvis är du serviceorienterad och kommunikativ då du i rollen som ekonomiadministratör har många kontaktytor och bemöter såväl kunder som kollegor internt.
Övrig information:
• Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca. 3 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Tecan Nordic. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, administratör, backoffice, backoffice administratör, ekonomiadministratör, ekonomiassistent
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Billquist
jessica.billquist@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4817716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.