Ekonomiadministratör
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2018-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2018-12-10) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Ekonomiavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala ekonomifunktion. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner samt processer för ekonomisk planering och uppföljning.
Vi sköter också ekonomiadministrationen för kommunstyrelsens egna verksamheter samt stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning. Staden använder ekonomisystemet Unit4 Business World On/"Agresso", beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.se Publiceringsdatum2018-09-13ArbetsuppgifterVi söker en ekonomi/administrativ assistent till stadens centrala ekonomiavdelning, enheten för system och stöd.
Tjänsten inriktas mot scanning av leverantörsfakturor, hantering av fakturor, registervård, systemadministration och övriga administrativa uppgifter. Enheten är en stödfunktion vilket innebär att tjänsten också omfattar service mot stadens verksamheter.
I tjänsten ingår att ansvara för avdelningens centrala mail samt att lämna ut fakturor och information i enlighet med offentlighetsprincipen.
Tjänsten kommer att förändras löpande för att anpassas till den tekniska utvecklingen och verksamheten.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi.
Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system och har arbetat med leverantörsfakturor. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad.
Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo och återkommande problemlösning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-27
Ange följande referens när du ansöker: A812594
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lundin Berg
anna.lundin-berg@molndal.se 031-315 10 00 (växel)
Åsa Kramér
asa.kramer@molndal.se 0768-681712
FöretagMölndals stad, Ekonomiavdelningen
AdressMölndals stad, Ekonomiavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 4345922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.