Ekonomiadministratör
Värmdö Kommun / Ekonomiassistentjobb / Värmdö
2009-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2016-05-31) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Till ekonomi- och upphandlingsavdelningen söker vi en ekonomiadministratör
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen har ett övergripande ansvar för hela spektrat inom ekonomiområdet, bl a ekonomisk planering, resursfördelning, uppföljning, redovisning, bokslut/årsredovisning, förvaltning av kommunens ekonomisystem och ekonomiadministrativa rutiner. Avdelningen administrerar också ekonomin för tre av Värmdö kommuns dotterbolag. Nu går vi in i en intensiv och spännande fas, i samband med att kommunens ekonomisystem ska bytas ut.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en kommun i ständig förändring. Tanken är att du går in i det löpande arbetet i gruppen för att möjliggöra för ordinarie personal att förvärva nya arbetssätt inom ramen för det nya ekonomisystemet.
I dina arbetsuppgifter ingår att administrera kommunens elektroniska faktura-hanteringssystem. I detta hanteras förutom externa fakturor även intern bokföring och internfakturor, vilket minimerar det manuella registreringsarbetet. Vidare hanteras filöverföring både till och från kund- och leverantörsreskontra (betalningsfiler). Post- och bankgirobetalningar görs via Internet. Filer överförs också från olika försystem till kommunens ekonomisystem, men även till underentreprenörer för fakturautskrift och inkassohantering. Kommunen använder för närvarande ekonomisystemet Crom. Kontakter med såväl interna som externa kunder är ofta förekommande.
Den ekonomiadministrativa gruppens arbetssätt bygger på att varje arbetsuppgift ska behärskas av flera medarbetare och därför roterar uppgifterna kontinuerligt.
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning, minst på gymnasienivå. Du får gärna ha kompletterat din utbildning med ytterligare kompetensutveckling. Du behärskar excel och har några års erfarenhet från arbete på större ekonomiavdelning alternativt har du självständigt tagit ansvar för bokslut eller delårsbokslut i ett mindre bolag. Har du dessutom goda kunskaper i reglerna som kringgärdar ekonomisk redovisning är det en fördel. Du kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning bland våra anställda i kommunen och ser därför gärna sökande med olika bakgrund till tjänsten.
Anställningen är på heltid och tidsbegränsad under ca 10 månader.
Välkommen med din ansökan senast 3 maj 2009.
Uppge referens â€Ekonomiadministratör†samt dnr 09KS/0250.
Skicka din ansökan till:
helene.wimnell@varmdo.se . Märk bifogade filer med ditt namn.
Vill du veta mer om Värmdö kommun eller om tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Wimnell, redovisningschef, 08-570 481 53.
Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Publiceringsdatum2009-04-17Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-03
Uppge dnr 09KS/0250 och referens â€Ekonomiadministratörâ€
Ansökan kan skickas till e-postadress:
helene.wimnell@varmdo.seKontaktHelene Wimnell, Redovisningschef, 08-570 481 53
FöretagVärmdö Kommun
AdressVärmdö Kommun
13481 Gustavsberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-570 470 00
Jobbnummer 435252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.