Ekonomiadministratör
Alten Sverige / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige i Göteborg,
Halmstad,
Jönköping,
Skövde,
Växjö eller i
hela Sverige Huvudsakliga arbetsuppgifter är order- och projekthantering, attestering av tidrapporter och reseräkningar samt fakturering. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor från konsulter och chefer, hålla introduktionskurser för nyanställda konsulter samt viss bokföring.
Vi söker dig som är gymnasieekonom och fördjupat dig vidare genom kurser inom ekonomi, alternativt har en högskoleutbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har kunskaper om hur en ekonomiavdelning fungerar och det är meriterande om du tidigare arbetat med ekonomiadministration eller som ekonomiassistent. Att ha kompetens inom skattefrågor vid bearbetning av reseräkningar ser vi också som mycket meriterande. Vidare ser vi också positivt på om du arbetat med processförbättringar och systemfrågor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på vårt huvudkontor på Lindholmen i Göteborg. Du kommer att vara en del av ett team på tio ekonomiadministratörer varav två är placerade i Stockholm och resten på kontoret i Göteborg.
Ansök snarast då rekryteringsprocessen pågår löpande. För frågor kring tjänsten kontakta Accounting Services Manager Carolina Malmberg på 0728-86 67 86 eller
carolina.malmberg@alten.se. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Partner Lovisa Styf 0733-534070 eller
lovisa.styf@alten.se.
Vi kommer genomföra intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande, men framförallt söker vi rätt person. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Som person är du noggrann och ansvarsfull då det är av största vikt att resultatet av ditt arbete blir rätt och riktigt. Vidare ser vi även att du är initiativtagande och ser vad som behövs göras. Du bör kunna hantera ett högt tempo och planera och prioritera ditt arbete.
För att trivas hos oss gillar du samarbete och vågar fråga om du känner dig osäker. Vi förväntar oss att du trivs i rollen som administratör och stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du passar bra in i vårt team.
På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom De mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 22.400 medarbetare och verksamhet i 22 länder.
Det är vår övertygelse att äkta engagemang skapas genom valfrihet och möjligheten att påverka sin egen personliga utveckling - vår affärsmodell ger den möjligheten. Denna valfrihet gör att vi kan erbjuda våra kunder de mest engagerade konsulterna, oavsett uppdrag.
Publiceringsdatum2017-02-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlten Sverige
AdressAlten Sverige
Theres Svenssonsgata 15
41755 Göteborg
KontorsadressTheres Svenssonsgata 15
Jobbnummer 3320721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.