Ekonomiadministratör

Partille kommun, Kommunkontoret / Ekonomiassistentjobb / Partille
2014-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2017-01-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2014-11-25

Arbetsuppgifter
Den centrala ekonomienheten i Partille kommun söker en ekonomiadministratör. Ekonomienheten består av 7 personer och där ditt ansvarsområde är kommunens kundreskontra. Tjänsten innebär daglig kontakt med kunder samt ett stödjande och konsultativt arbetssätt internt för att utveckla kommunens faktureringsprocess.
I tjänsten ingår bla kundinbetalningar, påminnelsehantering och kontakt med kommunens inkassobolag. Du är också ansvarig för avstämningar och visst bokslutsarbete. I tjänsten ingår även att vara systemansvarig för kundreskontra.

Kvalifikationer
Du bör ha en ekonomiutbildning från gymnasienivå samt dokumenterad administrativ påbyggnad. Du bör även ha erfarenhet från arbete inom kundreskontra, gärna inom annan offentlig förvaltning. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du har en god kommunikationsförmåga samt är lösningsfokuserad. Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, positiv och har en förmåga att ta initiativ. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet och ansvarskänsla. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att utvecklas själv och utveckla arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadsanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-10
Ange följande referens när du ansöker: A434266
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Heglind, Redovisningschef 031-792 16 44 katarina.heglind@partille.se

Facklig kontakt
Facklig representant nås via växeln 031 - 7921000

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
43382 Partille

Jobbnummer
2080398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: