Ekonomiadmin med danska kunskaper till NCC
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en social och kommunikativ person med intresse för siffror?
Publiceringsdatum2012-05-04Om företagetNCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Läs gärna mer på
www.ncc.se.Om jobbet
Till NBS AP söker NCC en ekonomiassistent med förståelse för danska. Du kommer att arbeta i ett team som hanterar leverantörsfakturor och då främst mot bolagets danska kunder. Du arbetar med hela flödet från att ta emot fakturor, utreda dem och sedan skicka vidare dessa för kontering och attestering. Vidare kommer du att arbeta med representation, momshantering och i viss mån bokföring. En stor del av arbetet utgörs av support där du kommer att arbeta med telefon och mail för att svara på faktura- och ekonomifrågor på leverantörssidan.
Möjligheter
På NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att NCC har många nöjda och stolta medarbetare.
KvalifikationerVi ser att du är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande samt har minst 1 års praktisk erfarenhet från redovisningsmiljö på ett större företag och med olika processer. Ett krav är att du har god förståelse av danska samt att du har system- och datavana.
Personliga krav
Som person har du god social kompetens samt är kommunikativ och serviceminded. Du har siffersinne stor ansvarskänsla och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Då perioder med hög arbetsbelastning kan förekomma är det även viktigt att du är stresstålig.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med tillträde omgående. Urval och intervjuande sker kontinuerligt. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd av NCC.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=204Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08 400 25 860 alt
viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktViktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860,
viktoria.berg@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1234135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.