Ekonomi- och administrativ assistent på deltid
Gents AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2025-09-30
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gents AB i Helsingborg Vi söker en strukturerad och noggrann ekonomiassistent/administratör på deltid som vill vara en viktig del i vårt ekonomiteam. Rollen passar dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill bidra både i det dagliga ekonomiarbetet och i framtagning av underlag till analyser och rapporter.
OM GENTS
Gents är Nordens snabbast växande återförsäljare av manlig grooming och livsstilsprodukter, med över 550 000 globala kunder via
www.gents.se. I våra butiker i Helsingborg City, Malmö city och Stockholm Söder arbetar frisörer, barberare och säljare med att leverera enastående service till våra kunder - män med en preferens för kvalitet inom rakning, hudvård och nischparfym.
På Gents arbetar vi utefter våra värderingar Hjälpsam, Nytänkande och Get shit done. Det innebär att vi hjälper varandra (både kunder, kollegor och andra affärspartners), att vi vågar utmana gamla sanningar och arbetar för digitalisering och effektivisering, och att vi ser till att få saker gjorda idag - inte imorgon.
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära vår CFO och få ansvar för löpande bokföring och ekonomiadministration. Du blir en nyckelperson i att hålla ordning på flödena i ekonomin och säkerställa att allt stämmer i tid.
Tjänsten är en deltidsanställning på 50%, med 6 månader provanställning som övergår till en tillsvidaretjänst. Arbetet utförs på plats på vårt kontor i Oceanhamnen i Helsingborg.
Publiceringsdatum2025-09-30ArbetsuppgifterAnkomstregistrera och kontera leverantörsfakturor
Skapa faktureringsunderlag och bistå med utskick av kundfakturor
Bokföra in- och utbetalningar
Stämma av banken månadsvis
Assistera CFO med att förbereda analysfiler, rapporter och sammanställningar
Bidra med ad hoc-stöd på ekonomiavdelningen
Avstämning av inköpsfakturor mot inleverans.
Artikel- och prisadministration i affärssystemet
Orderuppföljning och leveransbevakning kopplat till inköp
Bidra med övrig ad hoc-administration i bolaget
VEM SÖKER VI
Har god dator- och systemvana (erfarenhet av Fortnox är meriterande)
Är strukturerad, noggrann och kan arbeta självständigt
Har goda kunskaper i Excel/Google Sheets
Trivs i en roll där du får kombinera administration med att stötta i analysarbete
Har grundläggande förståelse för bokföring
Meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av bokföring och grundläggande redovisning
ANSÖKAN
Ansökan skickas till:
hr@gents.comDöp ämnesraden till "Assistent".
Intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-31
E-post:
hr@gents.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Assistent".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Gents AB (org.nr 556710-2230)
Redaregatan 48 (
visa karta)
252 36 HELSINGBORG
Jobbnummer 9532668