Ekonomi och löneadministratör

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB i Stockholm, Sollentuna, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Vi är ett omsorgsföretag i Stockholm som har avtal med ett antal kommuner inom Stockholms Län och utför beviljade insatser inom hemtjänst, boendestöd samt avlösning och ledsagning. Vi söker nu en duktig ekonomi och löneadministratör som skall ansvarar för löpande ekonomiarbete men även löner. Vi har fyra kontor i Stockholm men denna tjänst kommer vara på Kungsholmen (Stockholm City). Vi växer och är idag snart 20 tjänstemän och 200 assistenter. Arbetsuppgifterna för denna roll innefattar ekonomiadministration, både kund och leverantörsreskontra, löpande bokföring och kvittohantering som en del av löneprocessen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen. Vi söker en person som både kan ekonomi och löner så det är viktigt att du berättar för oss hur du passar in för detta, dvs båda uppgifterna. Vi har idag flera konsulter externa samarbetspartner men vi vill att du tillsammans med VD kommer ta fullt "ägarskap" för processer och rutiner. Du rapporterar direkt till VD.
Vi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är serviceinriktad, prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du är noggrann, ansvarsfull och håller hög kvalitet i samtliga processer. Det krävs att du kan ta eget ansvar och ser vad som behöver prioriteras. Vi söker någon med minst 3-5 års erfarenhet och du bör visa i din ansökan att du är van att arbete med Microsoft Office 365, speciellt Excel, Visma Administration samt Visma Lön. Dina uppgifter;
• Löpande bokföring
• Löpande lönehantering
• Förbereda personalrapporter inför kommande uppföljningar som FTE (Full Time Equivalent) per kontor, per tjänst, per kommun.
• Bank- och skattekontoavstämningar, veckovis samt månadsvis
• Likviditetsplaneringar.
• Skattedeklarationer, månadsvis samt redovisning till pensionsbolag
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• Support till chefer inom företaget
• Övrig administration samt förberedelse och slutföra information för årsredovisningar och vara första kontakt med revisor i alla de frågor denne kan tänkas ha.
Vi är medlem av Vårdföretagarna och all personal omfattas av kollektivavtal. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Vi kommer att hålla i intervjuer allt eftersom ansökningar kommer in. Anställning önskas omgående.
Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2019-08-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31

Adress
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB
Gambrinusgatan 5 2 TR
11231 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomi och löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB (org.nr 556937-7780)
Gambrinusgatan 5 2 TR (visa karta)
112 31  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: joachim@assistanshemtjanst.se

Jobbnummer
4890214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB: