Ekonom till socialförvaltningen Hisingen
Göteborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2020-12-02ArbetsuppgifterVi söker en driven ekonom med uppdrag att stötta chefer inom socialförvaltningen Hisingen som startar upp 1 januari.
Ekonomiavdelningen är en av flera stödfunktioner med uppdrag att ge stöd och service inom bland annat förvaltningens ekonomiprocesser. Ekonomiavdelningen är indelat i två enheter, ekonomienheten som ger stöd inom budget, uppföljning och planering samt en administrativ enhet som också lämnar stöd inom inköp. Ekonomienheten har 4 medarbetare och är organiserat under förvaltningens ekonomichef.
Som ekonom stödjer och vägleder du chefer och medarbetare i det löpande ekonomiarbetet genom ett proaktivt och coachande förhållningssätt. Du samordnar enheternas budget- och prognosarbete samt ansvarar för uppföljning och rapportering av verksamhetens resultat. I rollen ingår också och att utveckla gemensamma arbetsrutiner och processer tillsammans med chefer och kollegor.
Socialförvaltning Hisingen bildas 1 januari vilket innebär att det kommer ställa krav på förändringsarbete och flexibilitet. Detta ger oss också stora möjligheter och du kommer därför ha ett ansvar, men också stor frihet att forma rollen utifrån förändringar internt och externt tillsammans med dina kollegor och chef.
Vi erbjuder dig ett intressant och meningsfullt arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas.
KvalifikationerVi söker dig som är nyfiken, engagerad och bidrar med energi till vår arbetsgrupp. Du har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi och erfarenhet av att arbeta som ekonom. Du har goda IT-kunskaper i Excel och planerings- och affärssystem.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och ibland komplex information för att på bästa sätt stötta chefer. Som person har du helhetssyn, du är strukturerad och kan hantera flera saker samtidigt. Rollen förutsätter att du har ett gott bemötande och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du bör även ha en god pedagogisk förmåga och intresse av förändrings- och utvecklingsarbete. Du känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter och tar egna initiativ.
Låter det här som en tjänst som skulle passa dig? Välkommen med din ansökan!
Vi kommer i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi undanber oss vänligen med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A991232".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , SDF Lundby
Jobbnummer 5470669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.