Ekonom till Kreator
Kreator / Företagsekonomjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kreator i Umeå Kreator jobbar med att skapa bra förutsättningar för kreativa människor att försörja sig på sin talang. Det gör vi bland annat genom att driva agentur och produktion, hyra ut kontorsplatser, och driva bokföringsbyrån Papper & Sifferbyrån.
Agenturen förmedlar tjänster inom film,animation,grafisk form och illustration. Kreator fungerar också som producent och projektledare där vi tar helhetsansvar för att leverera produktioner inom rörlig bild. Vi hyr dessutom ut kontorsplatser till föreningar och företag inom kreativa näringar och kultur. Kreator representerar idag ca 25 kreatörer och har 5 anställda.
Papper & Sifferbyrån är Kreators bokförings- och redovisningstjänst som vänder sig till företag och föreningar som arbetar med kreativ och kulturell verksamhet. Syftet är att erbjuda anpassade ekonomitjänster till vår målgrupp och vara den aktör som har bäst koll på redovisning och bokföring inom nämnda område.
Publiceringsdatum2011-10-28ArbetsuppgifterSom ekonomiansvarig består din tjänst av huvudsakligen två delar. Dels att ansvara för ekonomifrågar inom Kreator och dels vara ansvarig för verksamhetsområdet Papper & Sifferbyrån.
Rollen som ekonomiansvarig på Kreator innebär att du är involverad i styrningen av företaget. Budgetarbete, ekonomistyrning, bokföring och lönehantering är viktiga delar.Dessutom kommer du att upparbeta rutiner samt hantera avtals- och försäkringsfrågor.
Rollen som verksamhetsledare på Papper & Sifferbyrån innebär att du tillsammans med vår redovisningskonsult utvecklar verksamhetsområdet utifrån en fristående affärsplan. Du kommer att vara ansiktet utåt genom att aktivt knyta kontakter med fokus på varumärkesbyggande samt upprätthålla och bygga nya kundrelationer. Du kommer även att hålla i presentationer och kortare bokföringsutbildningar. En självklar del i arbetet kommer även vara att sköta löpande bokföring, redovisning och lönehantering för våra kunder.
KvalifikationerVi tror att du är en högskoleutbildad ekonom med några års erfarenhet av att arbeta med bokföring, redovisning, lönehantering och budgetarbete, gärna inom kulturområdet eller kreativa näringar. Vidare att ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt erfarenhet av arbete med avtals- och försäkringsfrågor.
Det är meriterande om du har goda kunskaper i Fortnox. Även erfarenhet av internationella affärer ses som en klar merit.
Som person utstrålar du förtroende, är strukturerad och har en förmåga att utarbeta rutiner. Du har en passion för att se verksamheten växa och utvecklas och en förmåga att tänka visionärt. Du har även ett intresse för kultur och har vistats bland kreatörer i kreativa och kulturella sammanhang.
Vi ser gärna kvinnliga sökande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
50-100% tjänstgöringsgrad , möjlig tillsvidareanställning med 6 månaders provtjänsgöring
Tillträdesnarast efter överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duUpplysningar om tjänsten lämnas av VD Sofia Anner tel 070-7910133
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sofia@kreator.nuKontaktSofia Anner VD 070-7910133,
sofia@kreator.nuFöretagKreator
AdressKreator
90327 UMEÅ
KontorsadressParkgatan 2
KontaktuppgifterTelefonnummer: 070-7910133
E-postadress:
sofia@kreator.nu Jobbnummer 1066240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.