Ekonom, ServiceCenter Göteborg
Resia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 55 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss jobbar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.
Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!
Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-utveckling, marknadsföring samt strategisk utveckling. I Stockholm finner du vårt kompetenscenter inom Online.I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer resebyråerna med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-stöd, marknadsföring samt strategiska försäljningsfrågor. Till Ekonomiavdelningen söker vi nu en kvalificerad ekonom.
Som ekonom kommer du att vara en del av ekonomiavdelningens leverantörsreskontra. Ekonomiavdelningen består av 16 medarbetare varav 8 personer arbetar med leverantörsfrågor. Dagligen hanterar vi omkring 500 st inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas omhand och läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. Utöver leverantörsgruppen består ekonomiavdelningen av en redovisningsgrupp som ansvarar för vår kundreskontra, kassahantering, redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut.
Beskrivning av tjänsten
I din roll kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom området för leverantör. Dina huvuduppgifter är bland annat att:
• Matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette.
• Generering av betalningsfiler
• Återredovisningar från banken
• Vissa kontoavstämningar
• Fungera som ett stöd till Resias 400 resesäljare i ekonomifrågor, såväl via telefon som e-mail.
Utöver ovan dagliga arbetsuppgifter får du en ansvarsroll i gruppen som systemadministratör för Palette. Det innebär att du administrerar flöden och roller i systemet, följer utvecklingen av systemet och utbildar övriga kollegor på ekonomiavdelningen samt användare ute i organisationen. Du bidrar i rollen som systemadministratör på ett avgörande sätt till att vi ständigt förbättra våra processer och att vi når våra mål.
Publiceringsdatum2013-08-07ProfilVi söker dig som är noggrann, har ett stort engagemang och är full av energi. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och trivs med att utveckla de processer som du arbetar i samt ansvarar för. Som person är du strukturerad och driven då arbetsrollen förutsätter att du kan ta egna initiativ och utför arbetet på ett noggrant sätt. Du har förmåga att ta ett stort ansvar och bidra med din kompetens i gruppen. Då tjänsten innebär en daglig kontakt med våra resebyråer är det viktigt att du är pedagogisk och tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Du har ett genuint intresse för system och erfarenhet som systemadministratör.
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens med inriktning mot företagsekonomi, gärna KY-/YH-utbildning
• Du har minst 5 år erfarenhet från leverantörsreskontrahantering eller motsvarande ekonomiarbete
• Tidigare erfarenhet från systemet Palette
• Meriterande: kunskap inom Axapta/Antares
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad efter överenskommelse.
TillträdeTillträde efter överenskommelse.
Så ansöker duDu är välkommen med din ansökan senast den 18 augusti, 2013. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida
www.resia.se/jobb Då det är semestertider finns ingen kontaktperson att nå innan den 18 augusti. Skicka mail med ev frågor till Linda.Trägå
rdh@resia.seArbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResia
AdressResia
BOX 1114
40523 Göteborg
Jobbnummer 1619700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.