Ekonom / Redovisningsassistent / Ekonomiassistent

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
2022-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom / Redovisningsassistent / Ekonomiassistent" (publicerad 2022-07-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-06-07

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Somfy har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Somfy en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Från den första rulljalusimotorn, som utgjorde slutet för vevhandtaget, till smarta hem-lösningar, har Somfy spenderat de senaste 50 åren med att hjälpa till att göra livet enklare för miljoner användare runtom i världen. Varje dag föreställer företaget sig morgondagens hem för och tillsammans med dig; bekvämare, mer ansvarstagande och säkrare. Somfy skapar nya, pålitliga och hållbara lösningar som ger ett bättre liv och ökat välbefinnande. Företaget är idag världsledare på motorer för solskydd och har dessutom lösningar inom säkerhet och smarta hem. I Sverige omsätter Somfy 100 MSEK och har cirka 20 anställda med kontor i Malmö och Bromma. Nu söker kontoret i Malmö en driven ekonomiassistent för att stärka upp teamet som präglas av en familjär och öppen kultur.


Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar helhetsansvar för Kund- och Leverantörsreskontra. Du har även en nära dialog med orderavdelningen när det gäller upplägg av nya kunder och kreditvärdering. Du är även delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut så som bankavstämningar, momsavstämning, Intercompany avstämning och periodiseringar.

Dessa uppgifter riktar sig främst till Somfy Sverige däremot finns det även en back-up funktion för vissa arbetsuppgifter mot Somfy Norge vid behov.

Utöver detta tillkommer enklare kontorsrelaterade uppgifter så som hantering av inkommande och utgående post, besvara inkommande mejl och telefonsamtal till ekonomiavdelningen och inköp till kontoret.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet av likande arbetsuppgifter (meriterande med erfarenhet från arbete på ett internationellt företag)
• Mycket god svenska och engelska, i både tal och skrift
• Mycket god kunskap i Microsoft Office
• Tidigare arbetat i SAP är mycket meriterande

För att trivas i denna roll tror vi att du som person är hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte eftersom denna roll har mycket varierande arbetsuppgifter. I rollen arbetar du tätt ihop med resterande avdelningar, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Vidare är du grundlig i ditt arbete och tycker om att göra saker ordentligt, du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du agerar problemlösande och har ett intresse samt förmåga att fördjupa dig i problem. Avslutningsvis tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och motiveras av att ta egna initiativ.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonom, ekonomi, ekonomiassistent, redovisning, redovisningsassistent, bokföring, reskontra, fakturor, kredithantering, posthantering, inköp, Somfy, motorer, solskydd, Sverige, SAP, ERP

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Caroline Christensson
caroline.christensson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6716630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: