Ekonom med inriktning mot transfer pricing, Rättsavdelningen, So

Skatteverket / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som ekonom innebär att du hanterar ärenden gällande prissättningsbesked vid internationella transaktioner (Advance Pricing Agreements). I arbetet ingår att utreda ärendena och att förhandla med andra stater för att nå en, för Sverige, godtagbar överenskommelse i det enskilda fallet. Arbetet innefattar också handläggning av ärenden för att undanröja redan uppkommen dubbelbeskattning (Mutual Agreement Procedures), huvudsakligen inom internprissättningsområdet. Vid hanteringen av våra ärenden ska den svenska beskattningen inte bara bedömas utifrån svenska interna regler utan även i ljuset av de internationella åtaganden som Sverige har enligt avtalen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har ekonomexamen från universitet/högskola, gärna med inriktning mot redovisning och finansiering

• har gedigen och aktuell erfarenhet inom företagsbeskattning på nationell och internationell nivå

• har mycket god materiell kunskap inom området internprissättning

• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

• har en mycket god analytisk förmåga

• är utåtriktad och har god förmåga att skapa relationer

• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut

• har stark integritet och ett professionellt förhållningssätt

• är noggrann och tålmodig.

Eftersom arbetet kräver att du ska ta till dig andra synsätt än de som kommer till uttryck i svensk intern rätt måste du ha förmåga att arbeta förutsättningslöst och kreativt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med företagsvärderingar i samband med förvärv, överlåtelser och omstruktureringar. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Om du har frågor får du gärna kontakta:

Ulrika Lundström, enhetschef, 010-572 21 87, ulrika.lundstrom@skatteverket.se
Roland Gustavsson, 010-5748499, roland.gustavsson@skatteverket.se  
Maria Svantesson, HR-konsult,010-5749110, maria.u.svantesson@skatteverket.se
Håkan Glemme, facklig representant, ST, 010-574 87 24
Rolf Larsson, facklig representant, SACO, 010-574 89 51

Publiceringsdatum
2014-01-17

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1752671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: