Ekonom med erfarenhet av fastighetsbranschen
Adecco Sweden AB, Karlstad / Redovisningsekonomjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Karlstad i Kristinehamn,
Storfors,
Karlstad,
Filipstad,
Forshaga eller i
hela Sverige Är du en självgående ekonom med erfarenhet från fastighetsbranschen?
Då har vi ett föräldravikariat för dig!
Hur ser din arbetsdag som ekonomiansvarig ut?
Som ekonomiansvarig på företagets ekonomiavdelning, ansvarar du självständigt för bl.a redovisningar, bokslut, kalkyler och deklarationer. Du har regelbunden kontakt med banker, revisorer och företagets styrelse. Du hanterar lån och swap och är delaktig i hyresförhandlingar. På ekonomiavdelningen arbetar även en ekonomiassistent med de löpande uppgifter som inte ligger på ditt bord.
För att underlätta för dig och företaget inför bokslutet, kommer du att arbeta tillsammans med nuvarande ekonomiansvariga tills hon går på mammaledighet.
Vem trivs här?
Du som har en kandidatexamen i ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning, kommer att ha en bra grund att stå på. Om du har några års erfarenhet i en ledande ekonomiroll och är van att snabbt sätta dig in i nya verksamheter och system, då kommer du att trivas i rollen. Om du har tidigare erfarenhet av arbete på fastighetsföretag, kommer det att underlätta både för dig och för företaget. Har du dessutom erfarenhet från kommunal verksamhet är det ett plus.
Din utåtriktade personlighet kommer göra att du snabbt trivs med dina kollegor, samtidigt som det underlättar för dig i ditt arbete, där du vågar ställa frågor, driva förbättringar, samt hålla i presentationer. Du tycker om att ta eget ansvar och har lätt för att driva ditt arbete framåt.
Självklart kommer din noggrannhet och ditt smidiga arbetssätt att bidra till att ditt arbete uppskattas.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se eller klicka på länken:
http://www.adecco.se/sv-SE/soker_du_jobb/Pages/platsannons.aspx?adid=1626792Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvariga Barbro Nordanstig på
telefon 073-684 72 08
barbro.nordanstig@adecco.se eller Elizabeth Eriksson 073 684 72 02
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport
på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2012-10-08Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
barbro.nordanstig@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Karlstad
AdressAdecco Sweden AB, Karlstad
Östra Torggatan 2
65224 KARLSTAD
KontorsadressÖstra Torggatan 2
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 054-7718540
Faxnummer: 054-183460
Jobbnummer 1360208
Observera att sista ansökningsdag har passerat.