Ekonom Leverantörsreskontra till SKF
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-05-09
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven och noggrann ekonomiadministratör med erfarenhet av leverantörsreskontra och SAP? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med att förbättra och effektivisera ekonomiprocesser? Då kan du vara den vi söker!
Start: Omgående
Slut: 2026-05-01
Publiceringsdatum2025-05-09Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi nu en ekonomiadminisratör med erfarenhet av Leverantörsreskontra i ett större bolag. Som ekonomiadministratör hos vår kund kommer du att ha en central roll i deras Purchase to Pay-team.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Bearbetning av fakturor: Registrera och behandla fakturor för enheter inom ansvarsområdet.
* Ansvar för att besvara AP-förfrågningar: Besvara frågor från verksamheten och leverantörer.
* Ansvar för AP-avslut och rapportering: Säkerställa korrekt avslut och rapportering av leverantörsreskontra.
* Avstämning och rensning av GR/IR: Ansvara för att avstämma och rensa Goods Receipt/Invoice Receipt.
* Ansvar för interna leverantörsmasterdata: Hantera och uppdatera leverantörsmasterdata.
* Arbeta enligt interna kontrollkrav: Säkerställa att arbetet följer interna kontrollkrav.
* Ansvar för utgående betalningar: Skapa betalningsförslag och följa upp betalningar.
* Följa upp och arbeta med PI (Process Improvement).
* Arbeta med standardisering och anpassning.
* Stödja teamet i backup-strukturen.
Avdelningen/teamet
Purchase to Pay-team består idag av 22 medlemmar, uppdelade i tre mindre team med olika fokusområden: fakturabehandlingsteam, problemlösningsteam och betalningsteam. De arbetar i olika ekonomisystem såsom SAP 4 Hana, SAP R3, Odoo, Erpnext, M3, beroende på enhet.
Teamet stödjer AP-aktiviteter för länderna Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Finland och Nederländerna.
KvalifikationerErfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.
* 3-5 års universitetsstudier inom ekonomi eller liknande.
* Tidigare erfarenhet av arbete i ekonomisystem samt MS Office, erfarenhet av SAP är meriterande.
* God samarbetsförmåga och teamkänsla.
* Erfarenhet av arbete i centrala ekonomiservicecenter är önskvärt.
* Förmåga att arbeta effektivt i multikulturella globala team.
* Problemlösningsorienterad.
* Förmåga och vilja att utmana standarder för att säkerställa korrekt bokföring och förbättra processer.
* Flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Låter detta som en spännande utmaning för dig?
Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett fantastiskt team!
Så ansöker duFör att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu".
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon 031-617235.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Jeffersonwells
Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33544475-2a75-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Kontakt Carl-Henric Möller
Carl-Henric.Moller@jeffersonwells.se +4631617235 Jobbnummer 9330381