Ekonom
Göteborgs kommun / Företagsekonomjobb / Göteborg
2024-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Ekonom" (sökbar t.o.m. 2024-11-28) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.
Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.
Publiceringsdatum2024-05-08ArbetsuppgifterVill du vara en del av stadens utveckling och arbeta i ett team som präglas utav serviceanda, samarbete och utveckling? På ekonomiavdelningen är vi totalt 26 medarbetare varav redovisningsenheten består av 11 medarbetare. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö med många kontakter både inom och utanför organisationen.
Vi söker nu en ekonom som samordnar och vidareutvecklar förvaltningens leverantörsfakturaprocess. Som ansvarig för vårt leverantörsfakturasystem arbetar du med hela processen och ser till att flödet av leverantörsfakturor hanteras korrekt och så smidigt som möjligt. I arbetet ingår att se till att rutiner för fakturahanteringen efterlevs genom påminnelser, stickprov och kontroller. Du säkerställer och lägger upp fakturor på abonnemang samt vidareutvecklar rutiner inom området. Du utbildar kollegor och användare i verksamheten. Du ansvarar även för de balanskonton som är kopplade till leverantörsreskontran vilket innebär avstämningar, kontroller samt uppföljning. Du förväntas aktivt driva utvecklingsfrågor kopplat till leverantörsreskontran. Du samordnar och är ett stöd till verksamheten och kollegor. Du kan också komma att arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
Vi arbetar i systemen Proceedo, UBW Unit4 (Agresso) samt Hypergene.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du flera års erfarenhet av arbete med redovisning och med fördel leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har goda erfarenheter av arbete och systemvård i leverantörsfakturasystem såsom Proceedo eller liknande. Det är meriterande om du arbetat inom stat, kommun eller större organisation med högt flöde av leverantörsfakturor.
Du är pedagogisk och tycker om att ha mycket kontaktytor i arbetet. Då vi samarbetar mycket inom avdelningen och förvaltningen ser vi att det är av stort vikt att du har ett helhetstänk och lätt kan ta till dig ny information, samt att du är driven, ansvarsfull och prestigelös. Ditt arbetssätt är systematiskt och utvecklingsinriktat. Du har god IT-kompetens och har goda kunskaper i Excel. Du ser möjligheter och drivs av att bidra till utveckling. Du har förmåga att sätta dig in i lagar och regler som styr redovisningen. Du har ett konsultativt och pedagogiskt arbetssätt. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan!
ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/ Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C192467".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen
Kontakt Redovisningschef
Jenny Odén
jenny.oden@stadsmiljo.goteborg.se 031-368 47 19 Jobbnummer 8668498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.