Ekonom
Karlstads kommun / Företagsekonomjobb / Karlstad
2021-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2024-05-23) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.
Du kommer att tillhöra staben för de tekniska förvaltningarna (miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltning och teknik- och fastighetsförvaltningen) och Parkab.
Staben har cirka 50 medarbetare fördelade på fyra enheter: ekonomienheten, HR-enheten, informationsenheten och utvecklingsenheten. Ekonomienheten ska utökas och kommer att bestå av sex ekonomer och fem ekonomiadministratörer. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.
Publiceringsdatum2021-04-08Dina arbetsuppgifterSom ekonom kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med uppgift att ge ett kunnigt och ändamålsenligt stöd till de tekniska förvaltningarna. I arbetsuppgifterna ingår budget- och prognosarbete, uppföljning, redovisning, internkontroll samt upprättande av årsredovisning och delårsrapporter. Detta görs i ett nära samarbete med verksamheterna samt övriga ekonomer på enheten. Teknik- och fastighetsförvaltningen har stora investeringar så även arbete med anläggningsredovisning kan komma att ingå i din roll.
En viktig roll är att stödja verksamheterna i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar. Till detta hör även att genomföra utbildningar för handläggare och chefer inom området. Uppdraget ger dig en god inblick i förvaltningarnas spännande och intressanta områden.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad civilekonom med inriktning mot redovisning, alternativt annan akademisk utbildning inom redovisning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat med ekonomiuppföljning och budgetarbete. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet, då främst i Excel.
Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa tillit och ett bra samarbetsklimat. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet och för att trivas i rollen behöver du vara stresstålig, noggrann och ha lätt för att förstå sammanhang. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av avdelningens samlade uppgifter.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TFN/2021:1557 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Arbetsplats Teknik- och fastighetsförvaltningen
Jobbnummer 5677517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.