Ekonom
Göteborgs universitet / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2024-10-16) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för biologi och miljövetenskap är placerad på tre olika ställen, i Botaniska trädgården och på Medicinareberget i Göteborg samt på den marina forskningsstationen Kristineberg som drivs av Sven Lovén center för marin forskning. Den aktuella tjänsten är förlagd till universitetsbyggnaden på Medicinarberget i Göteborg.
Publiceringsdatum2018-11-15Dina arbetsuppgifterInstitutionen söker en ekonom till kvalificerat ekonomiadministrativt arbete med fokus på ekonomiskt uppföljnings- och redovisningsarbete främst för externa projekt för hela institutionen.
Anställningen innebär bland annat:
• ekonomiadministrativt ansvar inom flera forskningsprojekt samt administrativt stöd till forskare
• uppföljning och rapportering av externfinansierade forskningsprojekt, t.ex. EU-projekt
• delvis löpande ekonomihantering såsom fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra)
• registrering av avtal i kontraktsdatabasen EKO samt bevakning av inkommande forskningsmedel
Arbetet innebär nära samarbete med institutionens övriga ekonomer och administrativ personal, ledning, forskande personal samt kontakter med universitetets ekonomienhet. I samarbete med övriga ekonomer bistår du i budget- och bokslutsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant ekonomiutbildning på universitets-/högskolenivå eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenheter av ovanstående administrativt arbete är ett krav och då gärna inom universitet och högskola. Det är meriterande om du arbetat i Agresso, EKO och Panorama. Goda kunskaper i Excel och Word är ett krav.
Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, vilket ställer höga krav på samarbets- och kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetet utförs periodvis under tidspress och förutsätter att du är stresstålig, effektiv och har lätt att prioritera bland arbetsuppgifterna.
God förmåga att självständigt utföra arbetsuppgifter är en förutsättning för denna anställning men det är av lika stor vikt att kunna arbeta i team. Vidare är det viktigt att du är noggrann, analytisk och flexibel samt tycker att god service är en självklarhet. Vi förväntar oss att du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att du bidrar till ett gott samarbete och en god arbetsmiljö.
Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100%. Provanställning kommer att tillämpas. Start så snart möjligt.
Så ansöker duDu söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 463
40530 Göteborg
KontorsadressBox 463
Jobbnummer 4460820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.