Ekonom
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2018-04-03) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.
Universitetsförvaltningens uppgift är att stötta universitets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är universitetsförvaltningen policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
Tjänsten är placerad vid ekonomi- och upphandlingsavdelningen inom KTH:s universitetsförvaltning.
Idag består avdelningen av 45 anställda som är fördelade på fem grupper, controllergruppen, redovisningsgruppen, reskontragruppen, systemgruppen och upphandlingsgruppen.
Arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra reskontragruppen som ansvarar för den övergripande hanteringen av KTH:s leverantörsfakturor samt KTH:s in- och utbetalningar. Gruppen ansvarar även för universitetsförvaltningens fakturering, kontertingssteget av leverantörsfakturor samt för ekonomiadministration för studieavgifter och stipendier. Reskontragruppen som sitter på KTH Campus vid Valhallavägen består av 10 personer.
Publiceringsdatum2016-12-06Dina arbetsuppgifterSom ekonom i reskontragruppen kommer arbetet bestå av hantering av KTH:s leverantörsfakturor, så som postöppning, skanning, inläsning av filer och verifiering. Hantering av KTH:s in- och utbetalningar samt avstämningar. Fakturering internt och externt samt påminnelser och inkassokrav. Du kommer att vara ekonom i flödet för UF:s leverantörsfakturor samt besvara frågor i ärendesystemet.
KvalifikationerVi söker dig som läst ekonomi på högskolenivå gärna med inriktning mot redovisning eller som har flera års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra. Det är meriterande om du har erfarenheten från högskolevärlden, annat utbildningsväsen eller det statliga området. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken krävs i arbetet. Tjänsten kräver god datorvana och kunskaper i Agresso och Excel är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, ansvars- och initiativtagande samt har lätt att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad och ser tillsammans med övriga i gruppen till att arbetet blir bra utfört. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-27
Ange följande referens när du ansöker: VP-2016-0341
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Tibblin
anntib@kth.seSusanne Odung
odung@kth.seFöretagKungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
AdressKungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Brinellvägen 8
10044 Stockholm
KontorsadressBrinellvägen 8
Jobbnummer 3198304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.