Ekonom

Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd & / Ekonomiassistentjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd & i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Socialförvaltningen är den andra största förvaltningen i kommunen med ca 1200 medarbetare och ansvara för en rad verksamhetsområden och består av fyra avdelningar: myndighet, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt LSS.

Vi söker nu en ny kollega då en av våra två ekonomer går i pension. Vårt mål är att ge ett kvalificerat stöd i ekonomifrågor som bidrar till verksamhetens utveckling.

Publiceringsdatum
2016-08-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med samtliga verksamheter inom förvaltningen i nära samarbete med enhetschefer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara arbete med budget, uppföljning, prognoser, bokslut, utredningsuppdrag, redovisningsfrågor och service till chefer. På förvaltningen finns en ekonom med motsvarande tjänst som du kommer att har ett mycket nära samarbete med.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från högskolan/ universitet. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning är meriterande. 

Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i Office-paketet framförallt Excel och att du har kunskap och praktisk erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från Raindance och /eller analysverktyget QlikView då dessa används i kommunen. 

Som person är du utvecklingsinriktad och har god kommunikativ och analytisk förmåga samt förmåga att se helheten. Vi ser även att du har förmågan att samarbeta och pedagogiskt stötta våra chefer i det ekonomiska arbetet. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård.

Arbetstid och varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
2017-01-02 eller enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter för detta jobb
Marie Holst Nilsson och telefonnummer 0410-73 33 91

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2016-09-11 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-01-02 tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 2016/348
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Holst Nilsson 0410-73 33 91

Företag
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd & tillsyn

Adress
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd & tillsyn
Östergatan 71
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Östergatan 71

Jobbnummer
2999815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd &

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Stöd & :