Ekonom
Xylem Water Solutions / Ekonomiassistentjobb / Emmaboda
2014-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2015-09-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Emmaboda,
Lessebo,
Nybro,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xylem Water Solutions i Emmaboda,
Malmö,
Göteborg,
Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Xylem (XYL) is a leading global water technology provider, enabling customers to transport, treat, test and efficiently use water in public utility, residential and commercial building services, industrial and agricultural settings. The company does business in more than 150 countries through a number of market-leading product brands, and its people bring broad applications expertise with a strong focus on finding local solutions to the world's most challenging water and wastewater problems. Launched in 2011 from the spinoff of the water-related businesses of ITT Corporation, Xylem is headquartered in White Plains, N.Y., with 2011 revenues of $3.8 billion and 12,500 employees worldwide. In 2012, Xylem was named to the Dow Jones Sustainability World Index for advancing sustainable business practices and solutions worldwide.
The name Xylem is derived from classical Greek and is the tissue that transports water in plants, highlighting the engineering efficiency of our water-centric business by linking it with the best water transportation of all that which occurs in nature. For more information, please visit us at
www.xyleminc.com .
Till ekonomiavdelningen i Emmaboda söker vi medarbetare till vårt resurscenter, Shared Service organisation, för affärsredovisning och bokföring. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning fram till 31 augusti, 2014.
Publiceringsdatum2014-03-27Dina arbetsuppgifterVårt Shared Service servar idag Xylem Water Solutions bolag i Europa med bland annat leverantörsfakturahantering.
Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak, tillsammans med övriga i gruppen, att ansvara för bokföring och kontroll av leverantörsfakturor för respektive land. I arbetsuppgifterna
ingår också att kontinuerligt arbeta med förbättringar av arbetsprocessen, vilket
innebär att du arbetar självständigt, drivande och ifrågasättande.
Tjänsten innefattar externa kontakter med leverantörer och även interna med medarbetare inom Europabolagens ekonomi och inköpsorganisationer, samt med attestberättigade befattningshavare.
Bakgrund
Vi söker dig med ekonomisk utbildning, lägst på gymnasienivå. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska. Har du dessutom kunskaper i ytterligare språk, är det meriterande. Vi förutsätter att du har god PC-vana.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceinriktad och som utan problem kan arbeta självständigt. I rollen behöver du vara strukturerad och kunna prioritera vid höga arbetsvolymer.
Avdelningen arbetar utifrån värdegrunder som är viktiga faktorer för vår framgång och värdesätter därmed följande egenskaper hos dig; professionalism, ödmjukhet, förändringsvilja, teamkänsla och kommunikation.
Kontaktuppgifter för detta jobbFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvira Lundegårdh, avdelningschef, telefon 0471-24 77 81. Kontaktperson på personalavdelningen är Sofia Lundin, HR Business Partner, telefon 0471-24 73 71.
Skicka din ansökan redan idag, då rekryteringen sker löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.
Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 4313BR
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktXylem Inc 8479835566
FöretagXylem Water Solutions
AdressXylem Water Solutions
Gesällvägen 33
17487 Sundbyberg
Jobbnummer 1821819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.