Ekonom
Alingsås kommun, Kommunledningskontoret / Redovisningsekonomjobb / Alingsås
2013-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2016-02-22) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alingsås kommun, Kommunledningskontoret i Alingsås Alingsås är känd som Kaféstaden och för sin ljusdesign - "Lights in Alingsås".
Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås ligger nära. Med tåg till Göteborg tar det drygt 30 minuter, under en timme till Borås och Skövde och under tre timmar till Stockholm.
Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.
Publiceringsdatum2013-02-14ArbetsuppgifterVi erbjuder ett intressant arbete som ekonom på ekonomiavdelningen vid kommunledningskontoret. Vi är inne i ett spännande skede där vi precis bytt styrmodell vilken vi nu utvecklar vidare. Det handlar till stor del om att genomlysa kommunens tyngre ekonomiprocesser. Alingsås kommun har inhandlat Hypergene, som är ett heltäckande beslutsstödsystem, och självfallet påverkar det det kommunens ekonomer på olika sätt.
En del i tjänsten är att vara ett stöd till cheferna på kommunledningskontoret i samband med budget/prognos och vid delårs- och årsbokslut. Stödet avser t.ex löpande uppföljning och analys.
Som centralt placerad ekonom är man även en resurs för kommunens förvaltningar i ekonomiska frågor. Tjänsten innebär också att man löpande deltar i olika projekt på kommunledningskontoret. Det som ligger närmast till hands för närvarande är införande av ett nytt beslutstödssystem.
KvalifikationerLämplig utbildningsbakgrund är civilekonomexamen eller examen från förvaltningslinjen. Gärna med inriktning mot redovisning. Eftersom tjänsten medför både externa och interna kontakter är det viktigt med ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är duktig på att arbeta med siffror, är van att analysera och dra slutsatser av det. Erfarenhet av budgetarbete i offentlig förvaltning är meriterande.
Du är en god pedagog och kan förklara komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt.
Du är duktig på att snabbt analysera texter och sammanställningar. Du har ett konsultativt förhållningssätt och är kundfokuserad. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta på olika nivåer i en stor organisation. Minst 3 års arbete inom offentlig förvaltning är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enlig överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-04
Alingsås kommun arbetar målmedvetet med mångfald och mot att ha en god mångfald i alla arbetsgrupper avseende kön, ålder, yrkesbakgrund, erfarenhet, etnicitet, funktionsnedsättning samt personlighet. Vi ser olikheter som positivt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Alingsås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Alingsås kommun har gjort sitt mediaval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A316431
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Johansson, Ekonomichef 0322-617203
FöretagAlingsås kommun, Kommunledningskontoret
AdressAlingsås kommun, Kommunledningskontoret
Rådhuset, Stora torget
44181 Alingsås
Jobbnummer 1467362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.