Ekonom
Salems kommun, Kommunstyrelsens stab. / Företagsekonomjobb / Salem
2011-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2011-04-15) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens stab. i Salem Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100-talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med drygt 15 000 invånare har vi fördelen av närheten till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering. Salems kommun tillämpar utökad flextid, friskvård på betald arbetstid samt friskvårdskort.
Ekonomikontoret med IT-enheten är en del av kommunstyrelsens administrativa förvaltning, där även stab, personalkontor och serviceavdelning ingår. Verksamheten omfattar ekonomiadministration, controlling och finansiering och utförs av tio medarbetare, varav fem arbetar inom budgetenheten.
Nu söker vi en ekonom till budgetenheten som är sugen på utmaningar och tycker om utveckling. Budgetenhetens huvuduppgifter är budgetering, prognostisering, uppföljning och systemutveckling. Ditt ansvarsområde är socialförvaltningen som står för en fjärdedel av kommunens verksamhet. Budgetenheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där rollerna förändras i takt med att kraven från förvaltningarnas sida gällande stöd/styrning har ökat. Detta medför behov av system-/rutinutveckling, uppföljning samt löpande kompetensutveckling.
Dina arbetsuppgifter består av två huvuduppdrag:
• att ansvara för socialförvaltningens ekonomiska rutiner och utvecklingen av dessa. I arbetet ingår tätt samarbete med förvaltningschefen samt kontakter med enhetscheferna.
• att arbeta med budget, uppföljning och bokslut för hela kommunen. I arbetet ingår också ekonomiskt utredningsarbete samt ekonomiskt stöd till förvaltningarna.
Vi söker dig som har
• förmåga att arbeta både självständigt under stort ansvar och tillsammans med andra
• högskoleutbildning
• lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• mycket goda IT-kunskaper
• lätt att prioritera och vilja att lära nytt ordningssinne och initiativförmåga
• erfarenhet av affärssystemet Agresso önskvärt, inget krav
Publiceringsdatum2011-02-24Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Anställning under förutsättning att nödvändiga beslut fattas.Heltid, ev sex månaders provanställning
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-11
Sänds till : Salems kommun, Receptionen, Säbytorg 16, 144 80 Rönninge.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
receptionen@salem.seKontaktJan Lorichs, Ekonomichef, 08 - 532 598 14,
jan.lorichs@salem.seÅsa Olsen, Personalhandläggare, 08 - 532 598 03,
asa.olsen@salem.seChristina Häckner, Socialchef, 08 - 532 598 13,
christina.hackner@salem.seAsad Khan, Ekonom, 08 - 532 598 76,
asad.khan@salem.seFöretagSalems kommun, Kommunstyrelsens stab.
AdressSalems kommun, Kommunstyrelsens stab.
Säby Torg 16
14480 RÖNNINGE
KontorsadressSäby Torg 16
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 532 598 00
Jobbnummer 859825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.