Ekonom - leverantörsreskontra
Peak-It AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent till att sköta leverantörsreskontran för vår kunds räkning. Vår kund är ett stort internationellt bolag och ligger i Solna.
Uppdraget löper i minst 1 år - med god chans till förlängning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra i hela processen, bland annat:
• upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register.
• hantera fakturaflöden.
• skicka betalfiler till banken.
• löpande analysera och underhålla reskontran.
• kontoavstämningar.
• göra månadsbokslut inkl avstämning mellan reskontra och huvudbok
Arbetet innefattar en hel del manuell hantering och det krävs att du är en fena på Excel samt har erfarenhet av affärssystemet Agresso.
Publiceringsdatum2013-09-03ProfilVi söker dig som har en gedigen erfarenhet av leverantörsreskontraarbete och har erfarenhet av momshantering från olika länder.
En bred erfarenhet inom ekonomi är meriterande men framför allt att du har arbetat med leverantörsreskontra i hela processen.
Viktiga egenskaper är att du är driven, noggrann, strukturerad och effektiv. Du har en konsultativ och professionell approach i din roll som konsult. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska väl. God förståelse för danska och finska är ett stort plus, då kommunikation sker även med dessa länder.
Vi ser gärna manliga sökande för jämnare könsfördelning.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.
För att söka tjänsten, gå in på
http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=2942&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
OBS! Nu kan du kostnadsfritt ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktSara Dahlström, Konsultchef 0768-696495
sara.dahlstrom@peak-office.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Parkvägen 2A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2A
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1642187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.