Eftermarknad & back-office medarbetare till Soluno Business Comm

Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Kunden:

I början av 2017 gick SolusBC och Uno Telefoni ihop och bildade den enskilt största och mest innovativa operatörsoberoende leverantören av molnväxlar och samordnade kommunikationstjänster på den nordiska marknaden. Med ett bolag och i gemensam plattform kommer Soluno Business Communication att ges bästa tänkbara förutsättning till fortsatt expansion i Sverige och, inte minst, internationellt. Vårt mål är att SolunoBC ska ta positionen som den ledande systemintegratören i molnet och skapa den bästa upplevelsen för kunder, partners och operatörer. Läs gärna mer om oss här: (https://www.soluno.se/om-oss/)https://www.soluno.se/om-oss/ Våra främsta styrkor är att vi utvecklar och skräddarsyr vår telefoni och kommunikationsplattform åt våra kunder samtidigt som vi har branschens nöjdaste kunder med råge. Läs mer om våra framgångar och framtidsutsikter här: (https://amp-mynewsdesk-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/solunobc-konstaterar-att-ett-plus-ett-blivit-tre-2328096) https://amp-mynewsdesk-com.cdn... (https://amp-mynewsdesk-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/solunobc-konstaterar-att-ett-plus-ett-blivit-tre-2328096)

Tack vare våra framgångar så kommer vi nu rekrytera en Eftermarknad & Back-office medarbetare till vår försäljningsavdelning under Q1 2018.

Publiceringsdatum
2017-12-14

Om tjänsten
Du kommer att vara en ytterst viktig del i Soluno BS:s fortsatta utveckling. Vi är en flexibel organisation, där du ges möjligheten att få arbeta under stort ansvar och med stor självständighet. Vi har de mest utvecklade säljstödsverktygen som genererar en digital och effektiv säljprocess tack vare all data vi samlar in om våra kunder. Det har gjort att vi lyckats skapa en modern försäljningsorganisation i framkant. Vi är väldigt måna om våra medarbetares trivsel och delaktighet och har därför många gemensamma aktiviteter och resor varje år. I april åker du t.ex med oss till Prag när vi firar våra framgångar under 2017. Vi har även tagit fram ett "gamification program" som är mycket uppskattad bland våra anställda. Något som bl.a. Computer Sweden uppmärksammat tidigare (Uno Telefoni): (http://computersweden.idg.se/2.34737/1.630589/sa-gjorde-de-jobbet-roligare-och-battre-med-hjalp-av-poangsamling) http://computersweden.idg.se/2... (http://computersweden.idg.se/2.34737/1.630589/sa-gjorde-de-jobbet-roligare-och-battre-med-hjalp-av-poangsamling)

Som Eftermarknad & Back-office medarbetare trivs du bäst i en kommunikativ och administrativ roll. Du kommer att ha stora möjligheter att utveckla dig själv i din roll och jobba nära våra befintliga kunder och intern personal. Här blir du inte styrd eller "boxad" likt i en traditionell ofta större organisation, vår kultur bygger istället på idéskapande, acceptans och frambringande av nya perspektiv och möjligheter att göra saker och ting på ett bättre eller och annorlunda sätt. Det är bl.a. genom denna approach som vi har lyckats sticka ut ur mängden och bli ett superföretag fyra år i rad: (https://www.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/solunobc-ett-riktigt-superfoeretag-foer-fjaerde-aaret-2243903) https://www.mynewsdesk.com/se/... (https://www.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/solunobc-ett-riktigt-superfoeretag-foer-fjaerde-aaret-2243903) och lyckats få 100 procent nöjda kunder. Läs gärna mer här: (https://www.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/uno-telefoni-uppnaar-100-procent-noejda-kunder-1294877) https://www.mynewsdesk.com/se/... (https://www.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/uno-telefoni-uppnaar-100-procent-noejda-kunder-1294877)

Som Eftermarknad & Back-office medarbetare kommer du samarbeta direkt med vår sälj och marknadschef Christian Hed. Vi är väldigt glada över att ha Christian i vår organisation som nyligen prisats på The Sales Conference för sina fantastiska insatser för Soluno, hans kompetens och digitala mognad. Se gärna intervjun här med honom efter prisutdelningen: (http://www.thesalesconference.se/post/christian-hed%20) http://www.thesalesconference.... (http://www.thesalesconference.se/post/christian-hed)

Tjänsten innebär i stort att du kommer att ta hand om och skapa hållbara affärsrelationer med våra företagskunder samt administrera affärs- och kundrelaterad information på effektivt sätt. Du tycker om att arbeta självständigt men är också en "teamspelare" som alltid sätter kunden i centrum. I din roll ingår framförallt att:

• Ansvara för eftermarknad, kundvårdsprogram och dess genomförande

• Bearbetning av befintlig kundstock för utrullning av nya tjänster

• Stötta kundansvariga account managers i business case gällande SolunoBC och operatör

• Koordinera information mellan kunder och kollegor och säkerställa att viktig affärsrelaterad information når rätt kundansvarig person internt.

• Boka in kundansvariga account managers hos kunder.

• Administrera och registrera nya affärer och ordrar.

• Löpande kontrollera avtal och bindningstider.

För att passa in på SolunoBC tror vi att din profil ser ut som nedan:

• Du har arbetat i en roll som kräver både kommunikativa och administrativa egenskaper och färdigheter. Din tjänst har t.ex kunnat titulerats som säljkoordinator, säljassistent, kundkoordinator, customer success manager.

• Du har hanterat företagskunder (B2B) antingen i en säljande eller supporterande roll.
• Du är noggrann och har ett öga för detaljer.
• Du är lösningsorienterad och tycker om att förändra och effektivisera saker.

• Du har ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att prioritera dina uppgifter.
• Du är duktig på att bygga goda relationer med kunder och är service minded.
• Du är lätt att samarbeta med och ställer gärna upp om det behövs för dina kunder eller kollegor då du sätter teamets framgångar i första rummet.

Kvalifikationer
• Minimum 1 års erfarenhet från en liknande roll som bygger på kommunikation och administration.
• Starkt meriterande om du har erfarenhet från IT eller telekom branschen, dock inget krav.

Placering, arbetstider och omfattning

Vi sitter i fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad bara en stenkast från Södermalm. Tjänsten är på heltid med provanställning.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med (http://www.hero.se/). Ansvariga rekryteringskonsulter är Madelaine Roosmark och Robert Conzato. Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se

Vi på Hero specialiserar oss på...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelaine Roosmark madelaine.roosmark@hero.se +46709306645

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
3854204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: