EDI Manager till vårt IT Operations Team
Home Furnishing Nordic / Datajobb / Helsingborg
2019-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "EDI Manager till vårt IT Operations Team" (publicerad 2019-05-02) ⬅️
Visa alla datajobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Home Furnishing Nordic i Helsingborg,
Burlöv,
Halmstad,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom Bygghemma Group. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika online-butiker, bl. a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot.Bygghemma Group är en dynamisk och snabbt växande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.
Nu ger vi dig möjlighet att få vara med i ett expansivt bolag och chansen att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Ta chansen att söka till en av Sveriges främsta e-handlare!
EDI Manager till huvudkontoret i Helsingborg
Är du målinriktad och gillar att koppla ihop affärsflöden tillsammans med interna och externa parter så är denna tjänst för dig!
Inom HFN (Home Furnishing Nordic) arbetar vi aktivt med att bygga ut och utveckla vårt produktsortiment varje dag. Som följd av detta ökar vi också snabbt mängden leverantörer och därmed ökar behovet av automatiserade flöden. En viktig del i dessa automationer är att skapa integrerade flöden (via EDI-kopplingar men också via andra typer av integrationer) till våra leverantörer. Främst kommer dessa flöden hantera beställningar av produkter från leverantörer, orderbekräftelser, leveranser och fakturor.
Vem är du? Du är en strukturerad och systematisk person med raskt sätt och nyfiket sinne. Du ser gärna dig själv som länken som överbryggar hinder och problem. Dina resultat kan vi se i form av snabbare beställningsflöden till våra partners och minskad mängd fel i våra utbyten. Du initierar och upprätthåller kontakter med våra partners (tex på deras IT-funktion) för att ständigt utveckla våra integrationer.
I din roll som EDI Manager ansvarar du för att 'onboarda' våra leverantörer till EDI-flöden. Det innebär att hålla en tät dialog med leverantören, sätta upp flödena, testa och driftsätta EDI-kopplingen. Över tid skall dessa flöden övervakas, underhållas och förbättras. För att lyckas behöver du kunna hålla många olika projekt aktiva samtidigt då vi vill koppla in många leverantörer parallellt. Du kommer antagligen behöva skapa tydliga guider, standardiserade flöden, bra och tydlig support samt felhantering. Vi vill att du ansvarar för att dessa delar sätts upp och hanteras på daglig basis.
Du kommer behöva skapa kontaktytor längs hela beställningsprocessens väg i verksamheten då beroendet av EDI-flödena är högt för verksamhetens framgång. Dessa kontaktytor kommer finnas i Ukraina (vårt utvecklingsteam), vår IT Operations, logistik, inköp och såklart externt hos våra partners. Det är inte osannolikt att du därför måste ha god kompetens i att navigera och hantera många olika dagliga kontakter. Om du inte skapar en struktur i detta kommer din framgång begränsas.
Om Dig
• Du jobbar målinriktat och systematiskt.
• Du är noggrann och ett pedagogiskt förhållningssätt.
• Du har god Excelvana och vana från datautbyten såsom EDI eller andra typer av integrationer.
• Du gillar att arbeta självständigt.
Vidare skall du uppskatta att arbeta i ett bolag som rör sig snabbt och där vi inte är rädda för att ta i.
Vi erbjuder
Ett självständigt, spännande och utvecklande arbete hos Nordens snabbast växande och största e-handelsaktör inom heminredning. Vi erbjuder dig en roll där du förväntas bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Publiceringsdatum2019-04-30Övrig informationTjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor på Strandbadsvägen i Helsingborg där du kommer vara placerad inom IT-funktionen. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, skicka därför in din ansökan redan idag! Dock senast den 26 maj.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christoffer Gordon,
christoffer.gordon@trademax.seOm Bygghemma Group
Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattarförsäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Bygghemma Group omsatte ca 4,4 miljarder kronor 2017, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på
www.bygghemmagroup.se (
http://www.bygghemmagroup.se)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktchristoffer.gordon@trademax.se christoffer.gordon@trademax.seFöretagHome Furnishing Nordic
AdressHome Furnishing Nordic
Strandbadsvägen 19
25229 Helsingborg
KontorsadressStrandbadsvägen 19, Helsingborg
Jobbnummer 4760996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.