ebm-papst Service- & reklamationsansvarig till ebm-papst i Stoc

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB / Elektronikjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Isaksson Rekrytering & Bemanning AB i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

ebm-papst söker en Service- reklamationsansvarig till försäljningkontoret i Stockholm.

Som Service- reklamationsansvarig blir du del av ett internationellt och marknadsledande företag. Är du en kommunikativ och organiserad person som har en problemlösande inställning och förmågan till helikopterseende som uppskattar att både arbeta praktiskt och administrativt? Kanske drivs du av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och möjligheten att få jobba med de bästa i branschen? Då är jobbet som Service- reklamationsansvarig hos ebm-papst något för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan!

Beskrivning av tjänsten:
I rollen som Service- reklamationsansvarig har du det direkta ansvaret för service - och reklamationsärenden inom företagets samtliga avdelningar. Detta innebär att du bl a ansvarar för reparationer, service, ombyggnad och modifiering av företagets produkter samt att vid behov åtgärda fältåtgärder i samband med reklamationsärenden samt att all information om respektive reklamationsärende dokumenteras i reklamationsprogrammet. Rollen innebär även att ansvara för rutiner för hantering av reklamerat gods på lagret, både inkommande och utgående. Rapportera avvikelser och föreslå förändringar till Produktionschef och Lagerchef.
ebmpapst utvecklar och tillverkar energieffektiva fläktar och elmotorer för de flesta användningsområden. Vid vårt svenska huvudkontor i Järfälla finns ett högmodernt produktionscenter med möjligheter att tillverka kundanpassade lösningar, vilket ger arbetet i vår svenska organisation en extra dimension. Våra kunder återfinns främst inom marknadsegmenten ventilation, kyla, värme, elektronik, IT, industriteknik, hushållsapplikationer, medicinteknik och fordonsindustrin.

Vi erbjuder:
• Chansen att representera ett företag som är världsledande i sin bransch.
• Ett företag som kontinuerligt arbetar med jämställdhets-, kvalitets- och hållbarhetsfrågor.
• En roll i ett företag som satsar på sina anställda och erbjuder rätt personliga utveckling inom koncernen.
• Ett attraktivt anställningspaket och en gedigen introduktion.
• Ett glatt gäng kollegor i en trivsam och familjär atmosfär.
• Företagshälsovård och friskvårdsbidrag.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot reklamerat material, fastställa fel, felorsak och vidta åtgärd beroende på slutsats.
• Administrera alla returer av reklamerade varor till leverantör.
• Kontinuerligt gå igenom öppna reklamationsärenden och följa upp så att berörda personer hanterar reklamationsärendet på ett prioriterat sätt.
• Bevaka att reklamationsrapporter kommer in från leverantörerna i de fall det krävs, arkivera dessa i reklamationsprogrammet samt e-posta till ansvarig säljare.
• Upprätta och dokumentera statistik på felaktigheter inom sitt ansvarsområde
• Bedöma och rapportera eventuella olycksrisker på avdelningen.
• Identifiera och föreslå förbättringar inom alla områden som stärker företagets verksamhet.
• Dokumentera och utföra egenkontroll vid elinstallationsarbete
• Vara Tekniskt stöd för försäljningsorganisationen

Vi tror att du:
• Har minst 3-årigt gymnasium på el- eller maskin-teknisk program/linje eller motsvarande yrkeserfarenhet eller kunskapsnivå.
• Har grundläggande elsäkerhetsutbildning
• Har erfarenhet av kvalitetsarbete gärna inom ventilation eller maskinbranschen
• Har erfarenhet av användning av kvalitetsverktyg och metoder ex 8D (metodik för att hitta en rotorsak till problemet)
• Har erfarenhet av rapportskrivning och dokumentation
• Har stort intresse för teknik och problemlösning.
• Har god social kompetens och har nära till skratt.

Du har körkort och pratar både svenska och engelska på god nivå.

Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och ebm-papsts önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072-300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se.

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI).

Publiceringsdatum
2021-09-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556725-5699)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
ebm-papst AB

Jobbnummer
5964248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Isaksson Rekrytering & Bemanning AB: