E-handelssamordnare
Svedala kommun / Civilingenjörsjobb / Svedala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla civilingenjörsjobb i Svedala,
Staffanstorp,
Vellinge,
Trelleborg,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll och med tågstationen ett stenkast från kommunhuset. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är inne i en mycket expansiv fas och är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta.
Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamheter av högsta kvalitet. I takt med att kommunen växer utökar vi ekonomi- och utvecklingsenheten med en e-handelssamordnare.
Uppdrag
Svedala kommun har påbörjat arbetet med att införa e-handel i hela verksamheten och tillsätter en helt ny tjänst som e-handelssamordnare.
Du kommer tillhöra Ekonomi- och utvecklingsenhetens som är centralt placerad inom kommunledningskontoret. Enheten består av 14 medarbetare och leds av kommunens Ekonomi- och utvecklingschef. Inom enheten tillhör även kommunens centrala lokalförsörjningsgrupp. Enhetens mål är att se till att kommunens verksamheter bedrivs så kostnadseffektivt som möjligt inom givna ekonomiska ramar.
Som e-handelssamordnare ansvarar du tillsammans med en projektledare för att implementera e-handel i kommunen och därefter att förvalta och fortsätta arbetet med att utveckla e-handel. Du kommer att ha stora möjligheter att själv utforma de övergripande strukturerna och processerna för e-handel i kommunen.
Uppdraget innebär bland annat:
• Förvaltningsansvar för e-handelssystemet inklusive kontinuerlig utveckling
• Utbildning och stöd till berörda verksamheter
• Utveckling av inköps- och e-handelsrutiner
• Aktivt arbete med inköpsbeteende i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet
• Leverantörsanslutning och löpande kontakt med leverantörer
• Regelbunden uppföljning
Kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel, gärna i offentlig sektor och med god kunskap om kommunalt inköpsarbete och lagen om offentlig upphandling.
Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi.
Som e-handelssamordnare kommer du ha många kontakter både inom och utanför kommunen vilket innebär att det ställs höga krav på samarbetsförmåga och en stark vilja att skapa goda relationer. I ditt arbete har du en hög servicekänsla och en pedagogisk och kommunikativ skicklighet.
Du trivs med att jobba både självständigt och i team och du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av att driva projekt.
Vi erbjuder en utvecklande och spännande tjänst där din kompetens kommer vara avgörande för kommunens framtida arbete med e-handel.
Publiceringsdatum2022-07-31Arbetstid och varaktighetTillsvidare på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Övrigt
Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, t ex förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till 2000 kr i friskvårdsersättning, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheten eller hemifrån.
Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvedala kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svedala kommun (org.nr 212000-1074),
https://www.svedala.se/ Kontakt Charlotte Antonius, Controller
charlotte.antonius@svedala.se 040-626 81 68 Jobbnummer 6850383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.