E-handelssamordnare

Uppsala kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "E-handelssamordnare" (publicerad 2022-06-29) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Stab upphandling

Varför ska du komma till oss på Upphandling?

Kollega 1: Vi är ett glatt gäng som hjälper och stöttar varandra. Det är ett omväxlande arbete med många kontaktytor inom organisationen och vi har möjlighet att påverka framtiden för stadens invånare.

Kollega 2: Vi är en jättebra grupp med trevliga och kunniga kollegor. Det är ett socialt arbete, mycket kontakt med andra människor, både internt och externt. Vi har en ansvarsfull roll, de affärer vi gör har stor betydelse för kommunen. Och vi är med och bidrar till Uppsalas spännande utveckling!

Kollega 3: Det som gör det kul att arbeta här är att man får många kompetenta och trevliga kollegor som arbetar tillsammans på ett prestigelöst sätt. Arbetet är väldigt varierat och utmanande plus att man får ett stort förtroende från chef.

Vi kan bjuda på god stämning, många skratt, hög kompetens och en arbetskultur där vi delar med oss och stöttar varandra! Vårt medarbetarindex ligger på 87 av 100 och vi driver ett aktivt utvecklingsarbete som resulterat i ett nöjdkundindex på 4,2 av 5!

Ditt uppdrag
Som e-handelssamordnare medverkar du i det breda införandet av e-handel i kommunen, där målet är att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska genomföras i systemet. Du deltar aktivt i projektet vilket innebär att du medverkar i att definiera inköpsprocessen och dess roller, ta fram avtalsträd utifrån beställarperspektiv, svara på frågor gällande e-handel mm. Din huvuduppgift kommer vara att ansvara för leverantörsanslutningar och se till att våra leverantörer är anslutna på bästa sett utifrån ett beställarperspektiv.
Staben bedriver ett utvecklingsarbete som genomsyrar vår kultur och vi arbetar kontinuerligt för att bli ännu bättre i våra yrkesroller både gentemot verksamheten såväl som leverantörsmarknaden, vilket också syns väl i våra mätningar av medarbetarindex och nöjdkundindex.

Publiceringsdatum
2018-12-14

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du arbetar med leverantörsanslutningar i e-handelslösningar idag. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av hela inköpsprocessen, från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du förstår vikten av att i din roll vara pedagogisk skicklig och serviceinriktad och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person uppskattar du samarbete och i förhållande till dina arbetsuppgifter tar du både initiativ och ansvar och driver arbetet framåt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Susanne Afzelius, Stabschef, 018-727 10 26

Facklig företrädare: Saco, 018-727 13 87 Vision, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Uppsala är med sina över 200 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.
Vill du hjälpa oss att lyckas med e-handel i Uppsala kommun?
Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på staben Upphandling ansvarar för kommunens upphandlingar samt e-handel. Det pågår just nu ett projekt med mål att införa e-handel i hela organisationen till 2020. För att lyckas med det, och se till att våra avtal finns tillgängliga i e-handelslösningen när verksamheterna går i drift, behöver vi förstärkas. Staben består idag av 23 medarbetare, varav en person arbetar heltid med e-handel och har även rollen som projektledare.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: KSN-2018-3812
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
4510010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: