E-handelskoordinator

Ängelholms kommun, Upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Ängelholm
2025-04-09


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Upphandling i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?

Är du sugen på att bli en del av vår växande enhet och bli vår nya e-handelskoordinator?
Vi är idag en avdelning bestående av 12 personer. Förutom sex upphandlare, har vi även en systemförvaltare för e-handel, en inköpsstrateg, två avtalscontrollers och en inköpsadministratör.

Till vårt team söker vi nu en e-handelskoordinator som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Med din kompetens inom systemadministration koordinerar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan.

Publiceringsdatum
2025-04-09

Arbetsuppgifter
Inköps- och upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen tillsammans med din kollega som är systemförvaltare för e-handel.

I rollen som E-handelskoordinator kommer du att tillsammans med systemförvaltaren ansvara för e-handeln i kommunen. Du kommer arbeta nära kommunens verksamheter och bidra till bättre avtalsuppföljning tillsammans med våra två avtalscontrollers och upphandlarna.

Som E-handelkoordinator ansvarar du för att:

• Stötta verksamheterna i deras användande av e-handelssystemet för att effektivisera kommunens inköp.
• Som e-handelskoordinator hanterar du dagligen olika supportfrågor där du svarar på frågor och supporterar användarna av systemet
• Vidare stöttar du våra beställare och bidrar till att fortlöpande höja deras kompetens och utveckling inom e-handelssystemet. Kommunen arbetar fortlöpande med att ansluta fler leverantörer till vårt e-handelssystem Proceedo, vilket blir en uppgift som faller på dig som e-handelskoordinator likväl som att hantera våra befintliga leverantörer i systemet.
• Administration och systemunderhåll, men även hantering av kataloger, order, leveranser, ordermatchinställningar, behörigheter, användare och ajourhållning av leveransadresser innefattas i denna roll.
• Du övervakar e-handels- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen. Vid behov behöver du även felsöka och åtgärda eventuellt uppkomna problem.
• Andra exempel på uppgifter som ingår i rollen är att läsa in avtal och listor i e-handelssystemet samt bistå med kravställningen kring e-handel i våra upphandlingar. Arbetet medför omfattande dialog med interna och externa kontakter och du genomför internutbildningar och informerar om kommunens e-handel i olika forum.

Kvalifikationer
• gedigen erfarenhet av att arbeta i förvaltningsorganisation gällande e-handel
• erfarenhet av system motsvarande Proceedo eller Raindance Marknadsplats inom offentlig sektor
• god svenska i både tal och skrift.

Det är det meriterande om du har erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit e-handelsplattform och anslutit tjänster med gott resultat. Det är även meriterande om du har erfarenhet av strategisk inköpsstyrning och lagen om offentlig upphandling.

Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför organisationen, ställs höga krav på din förmåga att samarbeta och skapa samt underhålla relationer. Som person är du serviceinriktad med god förståelse för verksamhetens behov samt hur det fungerar i en offentlig verksamhet. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt och vet vilka frågor du ska ställa för att bäst stötta kommunens verksamheter. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har förmågan att se helheten och tänka strategiskt kring vilka utbildningsinsatser som behövs för att stärka upp kompetensen ute i verksamheterna.

Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet.

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1356116".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Upphandling

Kontakt
Inköp- och upphandlingschef
Anna Nordström
anna.nordstrom@engelholm.se
0431-87000

Jobbnummer
9276007

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Upphandling: