E-handelskoordinator

Jönköpings kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.

Vill du vara med och påverka Jönköpings kommuns inköpsprocesser så att varje skattekrona används på bästa sätt vid inköp av varor och tjänster? Har du god förmåga att driva ditt arbete och gillar att arbeta med utveckling? Då har du ett jobb att söka.

Ditt nya jobb
Som e-handelskoordinator leder du, tillsammans med ansvarig upphandlare, arbetet med att ansluta och integrera leverantörer till kommunens e-handelssystem. Du utbildar och supporterar användare i beställning-, leverans- och betalningsprocesser och du stödjer verksamheten kring vilka avtal som ska användas för det enskilda köpet och tar ansvar för att beställnings- och leveransflödena fungerar. Du kommer, tillsammans med oss kollegor, vara spindeln i nätet som ser till att kommunen bedriver ett framgångsrikt arbete med e-handel och samordnad varudistribution.

I uppdraget har du en roll där du kombinerar systemadministration med att vara en viktig länk i mötet med upphandlare, användare och leverantörer. Du förväntas vara med och bidra till utveckling av kommunens e-handel och elektroniska inköpsprocesser samt utveckling och administration av kommunens samordnade varudistribution.

Din kompetens
Vi söker dig som har minst 2-års eftergymnasial utbildning inom exempelvis IT, e-handel, inköp & upphandling, teknik, logistik, projektledning eller har arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har god erfarenhet av att arbeta med olika IT-system och har tidigare haft ett uppdrag där du också lärt andra om hur system fungerar. Har du arbetat med e-handel, inköpsstyrning eller upphandling alternativt som projektledare är det meriterande. Lika så är erfarenhet av inköps- och systemadministration samt kunskap om inköps- och upphandlingsregler meriterande. Så även erfarenhet av e-handel enligt SFTI-formaten. Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift.

Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att strukturera och driva ditt arbete framåt. Du har en god förmåga att ställa om efter ändrade förutsättningar och har lätt för att se möjligheter i förändringar. Du samarbetar väl tillsammans med andra och drivs av att hitta lösningar som blir till det bästa för mottagaren. I uppdraget kommer du utbilda andra, både enskilt och i grupp, varför det är viktigt att du är duktig på att säkerställa att budskap når fram och att du kan anpassa budskapet utifrån människors olika förutsättningar.

Välkommen till oss
På upphandlingsavdelningen arbetar ca 20 personer. Avdelningen ansvarar för kommunövergripande upphandlingar och uppföljning av de centralt tecknade avtalen. Vi genomför specifika upphandlingar samt ansvarar för vår e-handel och uppföljning av avtalsefterföljelse. Avdelningen ansvarar även för att ge råd och information om upphandlingar samt genomföra utbildningsinsatser såväl internt som till de kommunala bolagen.

Av våra ca. 20 medarbetare är vi tre som arbetar med fokus på e-handel. Vårt uppdrag är att arbeta med förvaltning och utveckling av e-handel och samordnad varudistribution. Hos oss får du ett varierat arbete där du får kombinera systemadministration med operativt arbete som länken mellan upphandlare, användare och leverantörer. För rätt person finns möjligheter att utvecklas och lära sig mer om upphandlingsrätt, avtalsrätt med mera.

Läs mer om kommunen som arbetsgivare https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss.

Bra att veta
Första intervjuer planeras till slutet av vecka 35.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Jenny Lilja, Upphandlingschef på tfn. 036- 10 55 01. Vill du ha kontakt med en facklig representant hittar du dem https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som e-handelskoordinator!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/98".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)

Arbetsplats
Stadskontoret, Upphandlingsavdelningen

Jobbnummer
8839019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: