E-handelschef till Ocay!
Poolia Sverige AB, Poolia Uppsala AB / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Uppsala AB i Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Östhammar,
Gävle eller i
hela Sverige Nu söker vi en E-handelschef till Ocay! som är ledande inom kontors- och förbrukningsvaror! Du kommer att driva vår tillväxtresa inom e-handelskanalen med inriktning mot företagskunder.
På Ocay har man en stark passion och engagemang och med kundfokus i allt det vi gör. För att trivas hos oss tror vi att du är en resultatinriktad person som gillar högt tempo och strävar efter att både utveckla dig själv och ditt arbete.
Publiceringsdatum2016-03-07Dina arbetsuppgifterI rollen ingår att fastställa aktivitetsplanen för webben med en multikanalsinriktning. Vidare kommer du att driva SEO arbetet för kanalen likväl som att driva och planera företagets närvaro i sociala medier. Du är analytisk och fastställer åtgärdsplaner baserat på försäljningsutvecklingen.
Tjänsten rymmer flera spännande utmaningar såsom att:
• Tillsammans med kategoriavdelningen kontinuerligt uppdatera webbshopen om sortimentsförändringar och aktuella kampanjer.
• Utveckla och förbättra webben ur ett användarvänligt perspektiv samt följa trender och utveckling inom e-handel för att hålla en hög kvalitetsnivå.
• Utbilda och supportera kunder och medarbetare samt vara säljarna behjälpliga vid kundbesök.
• Du är kravställare för hemsidan och dess kring-system som PIM, CMS, mm med tätt samarbetet med externa konsulter och vår IT-avdelning.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat framgångsrikt med e-handel.
Du har projektledarvana och god problemlösningsförmåga i kombination med engagemang, struktur och noggrannhet. Du vågar ställa rätt frågor, är självständig, tycker om att arbeta i team och har en stark vilja att dela med dig av din kunskap till andra och inspirera din omgivning. Du som kravställare och samordnare kommer vara länken mellan IT, konsulter och andra externa kontakter.
Du är intresserad, nyfiken och insatt i utvecklingen av e-handel, samt håller dig à jour med det senaste inom digital teknik för att ständigt förbättra kundupplevelsen.
Du är affärsmässig i ditt förhållningssätt och fokuserar på resultat.
Som person är du initiativrik, strukturerad, analytisk, social, självständig och du trivs med att arbeta parallellt i olika projekt.
Då vi behöver stärka upp vårt team där samarbete är viktigt, söker vi dig som är kommunikativ och som skapar långa relationer med kunder såväl som kollegor. Känner du igen dig i våra medarbetare som är förtroendeingivande och prestigelösa, så kan du mycket väl vara rätt tillgång för oss.
Vi ser helst att du har högskoleutbildning med minst tre års relevant erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Ocay med Poolia och Rekryteringskonsult, Christian Richtnér. Vid eventuella frågor angående tjänsten, vänligen ring 072-074 20 41 eller maila på
christian.richtner@poolia.seSista ansökningsdag är 27 mars, 2016.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett expansivt företag som bearbetar företagskunder genom en multikanalsaffärsmodell.
Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Solna, där vi sitter i moderna och trivsamma lokaler, där du rapportar till försäljningsdirektören som blir din närmaste chef.
Företagsbeskrivning
Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster för presterande arbetsplatser.
Ocay är ett positivt, nytänkande och innovativt företag.
Med 37 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, försöker vi alltid erbjuda hållbara lösningar för såväl totalekonomi för ditt företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer.
Ocay är en av Sveriges ledande leverantörer av allt ifrån klassiska kontorsvaror till artiklar inom teknik, hygien & städ, fika & servering, emballage, yrkeskläder, dokument-hanteringslösningar samt present & profil. Produkter till företag som vill ha fungerande, trevliga - och därmed presterande arbetsplatser.
Lokal närvaro, personliga relationer och tillgänglighet i multipla kanaler är några av ledorden för framtiden.
För alla företag. Varje dag!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 661077
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Richtner 018-16 93 67
FöretagPoolia Sverige AB, Poolia Uppsala AB
AdressPoolia Sverige AB, Poolia Uppsala AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A, Box 207
Jobbnummer 2709615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.