E-handelsadministratör

Orust kommun / Ekonomiassistentjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

På ekonomienheten inom sektor ledning och verksamhetsstöd är vi inne i en spännande och utvecklande fas just nu. Den största utmaningen i närtid är att minska kostnaderna inom hela kommunen för att möta framtidens befolkningsutmaningar och kostnadsökningar kopplade till det. I detta arbete är det viktigt med helhetssyn, prioriteringar och goda exempel. Ekonomienheten fyller en viktig funktion i att skapa gemensamma bilder och ta fram beslutsunderlag. Vi strävar efter moderna, tillgängliga, säkra och effektiva ekonomiprocesser. Under 2020 och 2021 implementerar vi ett e-handelssystem för effektivare inköp. Under projektetperioden behöver vi tillfälligt förstärkning av en e-handelsadministratör.

Ekonomienheten är kommunens centrala stöd- och ledningsfunktion inom ekonomi, upphandling och inköp. Vi är en härlig arbetsgrupp på 13 medarbetare, som består av såväl ekonomer, upphandlare som administratörer. Här arbetar både män och kvinnor i olika åldrar. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom e-handel.

Publiceringsdatum
2020-04-29

Arbetsuppgifter
I e-handelsprojektet kommer du i rollen som e-handelsadministratör att delta i införandeprojektet av inköpssystemet Visma Proceedo med cirka 50 %. Dina uppgifter kommer att bestå av olika administrativa delar för att förbereda och implementera e-handelslösningen för utrullning i kommunen. Du kommer att delta i en projektgrupp som består av 5 personer, bland annat upphandlare, ekonomiadministratör och systemadministratör och som arbetar tätt tillsammans för att driva projektet framåt tillsammans med. Du kommer att administrera avtal så de blir beställningsbara i systemet (Proceedo), ansluta leverantörer, kontrollera produkt- och prislistor, sätta upp behörigheter, användare och leveransadresser, hantera avvikelser, utbilda och utgöra stöd för våra användare under projekttiden samt sätta upp och testa inköp- och fakturaflödet från ax till limpa. Utöver detta arbetar du aktivt med att bidra till projektmålen och den kulturförändring som det nya arbetssättet medför.

Därtill kommer du till resterande 50 % av tjänsten att avlasta ordinarie ekonomiadministratör som också deltar i e-handelsprojektet. Arbetsuppgifterna består främst av hantering av leverantörsreskontra, kundreskontra samt posthantering. För att uppnå hög flexibilitet för de två olika rollerna lägger vi stor vikt vid att man har erfarenhet inom både e-handel samt ekonomiadministration. Arbetet innebär en hel del kontakter med kunder och leverantörer och övriga medarbetare. Arbetet är varierande och innehåller såväl rutinmässiga som mer kvalificerade arbetsuppgifter.

Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Vi ser även att du har relevant erfarenhet inom e-handel, offentliga inköp eller ekonomiadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och av projektarbete.

Vi ser gärna att du tycker om att utveckla arbetet med ekonomi- och inköpssystem liksom att driva annat förbättringsarbete inom ekonomi och inköp.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen så tror vi att du är självgående, driven, strukturerad och noggrann. Du har ett affärsmässigt sinnelag, ordningsam och analytisk. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har också förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Du uppskattar samarbete med andra människor och kommunicerar på ett konstruktivt och smidigt sätt. Vi ser att du är lösningsfokuserad och motiveras av att hjälpa till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2020-05-20

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.om. 2021-03-31. Kan eventuellt komma att förlängas.

Tillträde: 2020-08-17, eller enligt överenskommelse.

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se



Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning t.om. 2021-03-31. Kan eventuellt komma att förlängas. Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Orust kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Orust kommun (org.nr 212000-1314), http://www.orust.se

Arbetsplats
Orust Kommun

Jobbnummer
5208678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: