E-commerce & digital marketing specialist
Teknikmagasinet Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teknikmagasinet Sweden AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du vara med och marknadsföra Nordens roligaste detaljhandelsföretag?
Teknikmagasinet är ett av Nordens roligaste detaljhandelsföretag, vi säljer nya heta prylar i alla dess former - allt från skön high-tech som smartphones och surfplattor till roliga gadgets, maskeradartiklar och andra populära presenter.
Nyckel nummer ett till våra framgångar, och vår främsta målsättning, är nöjda kunder. Alla våra kunder skall bli nöjda, stora som små - de är anledningen till att vi har våra jobb och de betalar varenda krona av våra löner. Att handla på Teknikmagasinet skall vara tryggt, snabbt, enkelt och kul. Nyckel nummer två till Teknikmagasinets framgångar är våra duktiga medarbetare och sammanhållningen i vårt gäng.
Teknikmagasinet har ca 600 anställda och omsätter knappt 1 miljard kr. Bolaget befinner sig i en spännande expansionsfas med nya satsningar på både e-handel och kedjan med 133 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.
Vårt huvudkontor ligger i nyrenoverade moderna lokaler i hjärtat av Sundbyberg, nära bussar, tunnelbana, pendeltåg och tvärbana.
Nu söker vi en E-commerce & digital marketing specialist
Vår digitala närvaro spelar en viktig roll för Teknikmagasinet, våra webbplatser fungerar både som e-handelsbutiker och som skyltfönster för våra fysiska butikskedjor. I en alltmer digital värld söker våra kunder ofta köpinformation online, ibland går de till butik för att genomföra köpet, ibland handlar de direkt i vår webbutik. Våra omnikanalserbjudanden ger dem möjlighet att shoppa hos oss på det sätt som passar dem bäst för tillfället.
Nu söker vi en ny medarbetare som operativt ska driva vår marknadsföring och försäljning online och bidra till att optimera kundresorna i vår e-handel samt i våra omnikanalslösningar. Du ingår i vårt team för marknad och e-handel och rapporterar direkt till CMO. Ditt arbete kommer växla mellan följande arbetsuppgifter:
Digital marknadsföring
• Operativt arbete med de digitala kanaler vi jobbar med (SEM, PPC, affiliates, prisjämförelse, social)
• Planera, analysera och följa upp kampanjer tillsammans med teamet och externa partners inom digital marknadsföring
• Säkerställa att marknadsföringen på alla våra marknader har rätt specifika förutsättningar och är segmenterad/optimerad utifrån nationella skillnader
• Se till att våra produktfeeds är väl optimerade enligt relevanta ROAS- och produktssynlighetsmål
• Uppföljning och optimering av marknadsbudget för att nå uppsatta mål
• Identifiera möjligheter och driva utveckling av sajt/landningssidor som ökar ROAS
• Skriva annonscopy och koordinera övrig produktion av kampanjmaterial tillsammans med teamet
Online visual merchandising
• Ansvarig för kommersiell exponering i vår e-handel, se till att våra kampanjer och storsäljare visas på bästa sätt för gynna konvertering
• Kurering av vilka produkter som visas på förstasida, högst på listvyer, kampanj- och landningssidor på respektive marknad
Analys och KPIer
• Sätta upp relevanta rapporter och regelbundet följa upp på överenskomna KPIer
• Analysera resultat av onlinekampanjer för dra slutsatser om optimering
• Analysera användarbeteende på sajt för identifiera förbättringsmöjligheter
E-commerce & omni development
• Vara drivande i utvecklingen av e-handeln, användarvänlighet och funktionalitet, tillsammans med CMO, internt team och extern partner
• Arbeta proaktivt med UX/CRO, identifiera utvecklingsmöjligheter, benchmarka och komma med konkreta förslag för implementation eller A/B-test
• Vara delaktig i arbetet med utveckling av företagets omnierbjudande, Click and collect, Klarna in Store, Ship from Store. Speca processer, identifiera förbättringsmöjligheter, driva utvecklingsprojekt, följa upp
Personliga egenskaper
• Du är en driven person som trivs med mycket eget ansvar och har förmågan att ta egna initiativ och söker lösningar och förbättringar i befintliga rutiner och processer
• Du kan arbeta i högt tempo, vara proaktiv, detaljorienterad, noggrann och pålitlig
• Affärsmässig och resultatorienterad, hänger med i nyhetsflödet samt tar ständigt till dig det senaste inom online marketing
Utbildning och tidigare erfarenhet
• Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, business administration, ekonomi eller digital strategi
• 1-2 års arbetslivserfarenhet inom onlineförsäljning med påvisade resultat av ökad konvertering, erfarenhet av e-handel/omnikanal ett stort plus
• Mycket god förståelse för UX-principer och kunskaper inom minst ett system för A/B-testing
• Erfarenhet av att jobba med SEM, PPC och feedbaserad annonsering som Google Shopping eller andra köpmotorer, remarketing, Facebook-produktannonser, affiliate etc.
• Goda kunskaper inom Google Analytics samt kunskap om hur man sätter upp mål och mätpunkter på hemsida, har arbetat med GTM
• Certifierad användare av AdWords
• Bekväm med att arbeta i Excel, god förståelse för statistik och signifikans
• Erfarenhet av att skriva säljande annonstexter på perfekt svenska. Ett stort plus om du även kan Finska eller Norska
Tycker du att du passar in på beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan! Vi kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdatum 19 augusti.
Varaktighet, arbetstid
40h/v Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillämpad provanställning.
Publiceringsdatum2018-07-06ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTeknikmagasinet
FöretagTEKNIKMAGASINET SWEDEN AB
AdressTEKNIKMAGASINET SWEDEN AB
Löfströms Allé 6a
17266 Sundbyberg
KontorsadressLöfströms Allé 6a
Jobbnummer 4253488
Observera att sista ansökningsdag har passerat.