E-commerce Coordinator
Åhléns AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Även om vi funnits i snart 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare - både i butik och på nätet. Nu söker vi en E-commerce Coordinator till vårt huvudkontor!
Vi erbjuder dig
Som E-commerce Coordinator kommer du att vara en del av Åhléns e-handelsteam. Ditt uppdrag är att fokusera på flöden och samordning inom vår e-handelsplattform med bidraget att möjliggöra köptillfällen och förbättra den övergripande kundupplevelsen på åhlens.se.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för att övervaka, analysera och optimera viktiga processer och flöden gentemot kund. Tex. betalning- och fraktväljare, order och retur.
- Övervaka processer och viktiga mätvärden, samt tillhandahålla regelbundna rapporter och insikter för att stödja beslutsfattande.
- Vara superuser för olika verktyg och system inom e-handeln.
- Ansvara för incidenthantering vid tekniska problem i e-handelns orderflöde genom att arbeta aktivt med IT för att lösa problemet.
- Stötta CRO-experten genom att skapa hypoteser och genomföra A/B-tester, inom exempelvis checkout-processen.
- Omvärldsbevakning för att hållas informerad om branschtrender, bästa praxis och nya teknologier för att identifiera möjligheter till förbättring och innovation.
Rollen innebär breda kontaktytor och utöver ditt team samarbetar du även med lagret, kundservice, IT, transportleverantörer och supply.
Vem är du?
Som Ecommerce Coordinator på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö.
Till oss tar du med dig
- Erfarenhet och kunskap om e-handel och dess flöden
- Erfarenhet av Office-paketet och Dynamics 365
- Meriterande med 2-3 års erfarenhet inom specifikt retail och logistik.
- Meriterande med kunskap inom A/B-test och hypotesframtagning.
Vi söker dig som är analytisk och som har en förmåga att att prioritera och planera din tid då du hanterar flera projekt samtidigt. Du är lösningsorienterad och drivs av arbeta med andra för att nå gemsnamma mål. Vidare är du en skicklig kommunikatör, både i skrift och tal, och kan förmedla komplex information på ett klart och övertygande sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan vid Odenplan.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åhléns AB (org.nr 556797-8126),
http://www.ahlens.se/ Arbetsplats Åhléns
Jobbnummer 8551453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.