E-arkivarie

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Arkivariejobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Är du en driven och engagerad person som vill vara med och bygga upp något nytt? Då kan du vara den vi söker! Kansliavdelningen söker nu en e-arkivarie som kommer ha en samordnade roll i arbetet med att bygga upp vårt e-arkiv.

Kansliavdelningens stab arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt att ge kommunledningen administrativ service. Vi arbetar nu med att förstärka vår kompetens inom dokument- och ärendehanteringen samt bygga ut vårt arkiv till ett e-arkiv. Vårt uppdrag är roligt och intressant och du kommer bli en viktig länk i dokument-och ärendehanteringen för hela kommunen.

Kansliavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen. Vi arbetar övergripande med att stärka samordning och samsyn mellan förvaltningarna i gemensamma frågor. Förvaltningen består cirka 110 medarbetare inom avdelningarna kansli, ekonomi, personal, IT och planering.


Publiceringsdatum
2017-11-03

Arbetsuppgifter
Kommunen har idag ett analogt arkiv som succesivt kommer att byggas ut till ett kommungemensamt e-arkiv. Som e-arkivarie kommer du arbeta med digitala dokumenthanteringsfrågor och elektronisk arkivering inom hela kommunen. Du kommer att ha en drivande och samordnande roll i arbetet med att bygga upp e-arkivet. En viktig uppgift med början år 2018 är att vara projektledare för upphandlingen av e-arkiv lösning samt ett stöd till förvaltningarna vid avveckling av verksamhetssystem och flytt av data till e-arkivet.

Som e-arkivarie kommer du bland annat bevaka strategiska dokumentfrågor, leda utvecklingsprojekt som sakkunnig inom området och bevaka utvecklingen i omvärlden. Du kommer även utreda bevarande och gallring av digital information samt arbeta med regelverk för elektronisk arkivering.

I din roll är du ett stöd till kommunens verksamheter via rådgivning och utbildning. Likaså kommer du delta i arbetet med styrande och stödjande dokument. I arbetsuppgifterna ingår även hantering av ordinarie arkivarbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med minst 60 hp enligt nya systemet i arkivvetenskap. Du ska ha arbetat ett par år som arkivarie och ha erfarenhet av digital dokumenthantering samt gallring i IT-miljöer. God svenska är ett krav för tjänsten.

Studier i systemvetenskap är meriterande och vi utgår från att du har ett stort intresse för IT-relaterad dokumenthantering. Att ha arbetat med dokumenthanteringsfrågor och uppbyggnad av e-arkiv är meriterande. Vi förutsätter att du har god kännedom om gällande lagstiftning och det är ett plus om du har kunskap om processorienterad arkivredovisning.

Som person ska du vara drivande och van vid att arbeta i projektform. Du är utåtriktad, pedagogisk och har god förmåga till att samarbeta. Du måste tycka om och ha fallenhet för struktur, ordning och reda samt vara noggrann. Likaså att du har integritet, mod och står upp för din kompetens.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.

Tillsammans med våra cirka 2 000 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

Här är några exempel på våra förmåner:

• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: A728295
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Eskebrink peter.eskebrink@kristinehamn.se 0550-85836

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
3783321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: