Driven supporttekniker till Stockholm
InfoCare Proffs IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Proffs IT AB i Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Sigtuna,
Västerås eller i
hela Sverige InfoCare Proffs IT är ett dotterbolag till InfoCare Service AB, Nordens ledande IT-serviceföretag.
Publiceringsdatum2014-07-21Dina arbetsuppgifterVi söker en driven helpdesktekniker med inriktning mot applikationer till vår kund i Stockholm. Du kommer sitta i deras helpdesk med first line support och arbeta med support mot deras appar. I Ditt arbete kommer Du arbeta med de olika produkterna för hantering av annonser, Du kommer bevaka och analysera ärenden samt agera support till Nordiska kunder, hantera dokumentation, delvis agera second line support och genomföra tester samt verifieringar av problem och lösningar. En annan viktig del i arbetet är Du kommer ha daglig kontakt med kunder, konsulter och utvecklare. Projektet börjar i augusti och pågår fram till april nästa år.
Dina arbetsuppgifterI rollen som helpdesktekniker mot applikationer, för InfoCare Proffs IT, är dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Support på mjukvara
• Felsökning
• Applikationssupport
• Utföra tester och verifieringar av problem och lösningar
KvalifikationerVi ser gärna att du har följande kvalifikationer för att passa som helpdesktekniker, mot applikationer, hos oss:
• Gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning
• Meriterande med eftergymnasial IT-utbildning
• Tidigare erfarenheter från helpdesk
• Meriterande om Du kan stödsystemet Jira för support
• Meriterande om Du kan Adobe Indesign
• Tidigare erfarenhet från Windows och Mac-miljö
• Du måste kunna tala och skriva svenska och engelska mycket bra eftersom mycket kontakt är på engelska
För att trivas som helpdesktekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, serviceinriktad, samt att du kan arbeta självständigt. Vidade att du är pedagogisk i ditt arbete med support, kan arbeta metodiskt och noggrannt.
Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute hos kunden.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seVi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Skillstedt, Rekryterare
proffsit@infocare.seFöretagINFOCARE PROFFS IT AB
AdressINFOCARE PROFFS IT AB
BOX 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKARLSBODAVÄGEN 39
BROMMA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0767-223249
E-postadress:
proffsit@infocare.se Jobbnummer 1943248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.