Driven pedagog till Samspelsteamet, Elevhälsan
Piteå Kommun / Grundskollärarjobb / Piteå
2022-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven pedagog till Samspelsteamet, Elevhälsan" (publicerad 2022-08-12) ⬅️
Visa alla grundskollärarjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Piteå det är hit man kommer när man kommer hem. Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Piteå kommun har under de senaste åren rankats som en av Sveriges främsta skolkommuner. I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola, grundskola, och gymnasieskola. Oavsett orsak har skolan ett ansvar för att alla barn och ungdomar ges bra förutsättningar för lärande och utveckling genom en god lärandemiljö. Denna lärandemiljö ska alltid utgå från en helhetssyn på hälsa, lärande och arbetsmiljö. Det betyder bland annat att stöd och åtgärder ska finnas med som en naturlig del i lärandeprocessen och främst genomföras i den egna klassen eller gruppen. För elever i skolan ska det finnas elevhälsa. Elevhälsan ska främst vara förebyggande och hälsofrämjande. Elevernas utveckling mot målen ska stödjas och det ska finnas tillgång till skolläkare, skolsköterska, psykolog och kurator samt personal med specialpedagogiskkompetens
Publiceringsdatum2022-06-30Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i tillsammans med en kollega i ett centralt team som är ett komplement till skolans egna resurser och jobbar i klasser och grupper efter samspelsproblematik. Samspelsteamet jobbar på olika skolor på uppdrag av elevhälsoteamet under en avgränsad tid. Arbetet innebär att vara ett stöd till pedagoger, elever och föräldrar i individ- grupp- och på organisationsnivåer i förändringsprocesser. Du kommer att arbeta med bland annat samtal/handledning till elever, pedagoger och föräldrar åk1-9.
Enskilda pedagoger, arbetslag, rektorer, assistenter eller föräldrar kan via skolan vända sig till teamet för frågor som rör samspelsproblematik som har negativa effekter i elevens/elevernas skolgång.
KvalifikationerVi söker dig som har flerårig erfarenhet av att jobba som lärare/pedagog och vana av samverkan med föräldrar. I din roll som pedagog är du tydlig och säker samt kan under kortare och tidsbegränsade insatser skapa goda relationer. Du ska vara duktig på att kommunicera, och du ska gilla att ha ett nära samarbete med kollegor. Vi ser gärna manliga sökanden då vi tror att det är en framgångsfaktor med ett team av manlig och kvinnlig kollega. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Vi ser gärna att du är:
* ödmjuk
* respektfull
* lyhörd
* kommunikativ
* vågar anta utmaningar
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande om du har någon utbildning i föräldraskapsstöd.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Anställningen
80% tillsvidareanställning, semesteranställning.
Tillträde efter överenskommelse
För anställning inom grundskolan krävs uppvisat utdrag ur belastningsregister.
Välkommen med din ansökan via
www.pitea.se/ledigajobb sista ansökningsdag 2022-08-10
Vi undanber oss all kontakt från konsulterande rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ 80%
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPiteå kommun
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Piteå Kommun
Kontakt Irja Wallmark, Lärarnas Riksförbund
Irja.Wallmark@pitea.se 0911-69 34 04 Jobbnummer 6786453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.