Driven orderkoordinator med stort intresse för kundservice

Pitney Bowes Svenska AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Stockholm, Sollentuna, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en Orderkoordinator med placering i Häggvik, Sollentuna.
Rollen som Orderkoordinator innebär att du kommer att arbeta dagligen med alla delar i orderprocessen, från säljorder till leveransbevakning. Vår ordergrupp är i centrum av verksamheten och vi utvecklar ständigt våra processer och arbetssätt för att ge kunder och säljkår så bra service som möjligt. Som Orderkoordinator kommer du att ha kontakt med alla inblandade parter, både internt och externt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställa att kundorder följer orderflödet - från registrering och scanning till leverans. Det innebär kontakter med våra affärspartner, säljare m fl. Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till våra säljare. Orderregistrering och uppföljning i SAP. Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm. Rapportering (dagligen, veckovis, månadsvis).

Publiceringsdatum
2011-02-04

Profil
Du har någon tidigare erfarenhet från hantering av kundorder i ett säljbolag alternativt från någon annan kundorienterad verksamhet. Du trivs i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt. Du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet (främst Excel). Det är bra om du har erfarenhet från arbete i SAP alternativt något annat större affärssystem. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök Nu
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Upplysningar lämnas av:
Charlotta Holmgren
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Hammarbacken 12
19124 Sollentuna

Jobbnummer
841811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: