Driven HR-assistent till internationellt företag

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
2013-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven HR-assistent till internationellt företag" (publicerad 2014-02-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2013-12-23

Företaget
Företaget är ett servicebolag som arbetar med administration av musikrättigheter. Det är delägt av den upphovsrättsliga intresseorganisationen för musikskaparna i Sverige, samt motsvarande i England. På företaget arbetar ett hundratal personer och majoriteten sitter i Stockholm. Ett par personer arbetar från deras kontor i London. Det råder en kultur med öppet klimat med personer från olika bakgrunder. Företaget är även inblandat i flertalet internationella projekt där syftet är att öppna upp för ytterligare samarbeten inom musikindustrin. Här ges du chansen att få en fot in på ett företag i en spännande bransch; du har viljan och drivet att ta dig an uppgiften!

Dina arbetsuppgifter
Som HR-assistent arbetar du nära HR-ansvarig på företaget. Du assisterar denna vid HR-relaterade frågor så som rekryteringsadministration, framtagning av HR-rapporter och nyckeltal, planering av HR-aktiviteter (exempelvis medarbetarundersökning), uppdatering och utveckling av personal- och chefshandbok, administration kring anställningsavtal, planering av trivselaktiviteter, merverkan i utveckling av HR-processer samt vara ett stöd för chefer och medarbetare. Du arbetar nära HR-ansvarig men förväntas ta egna initiativ och driva dina uppgifter framåt. Du sitter på deras kontor i Stockholm.
Till en början omfattar tjänsten 50 alternativt 75 %, men rollen kommer på sikt att utvecklas till 100 % då företaget växer. Det finns en öppning för dialog om vilken omfattning som passar dig och företaget bäst.

Kvalifikationer
• Kandidatexamen inom Personal och Arbetsliv
• Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
• Goda kunskaper i Excel och Outlook
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som HR-assistent ser vi att du är en person som trivs med att driva ditt eget arbete framåt och ta egna initiativ. Då det är en öppen kultur på företaget ser vi att du är prestigelös och tar dig an uppgifter med en positiv attityd. Du är strukturerad och organiserad, arbetar bra under stress och har inga problem med att arbeta med förändringar eller omprioritera din arbetsdag. För dig som är serviceinriktad är detta en väldigt trevlig arbetsplats att utvecklas på.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Omfattning: 50-75%, på sikt chans till heltid och tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: HR, HR-assistent, personal, assistent, administration

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1737889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: