Driven Ekonomiassistent till företag i Solna
SW / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en driven och engagerad Ekonomiassistent. Vår kund är ett expanderande företag verkamma inom bygg och bostadsbranschen och sitter i stora moderna lokaler i Solna, du välkomnas in i en grupp om fem medarbetare. Uppdraget startar i december och sträcker sig initialt 6 månader framåt, därefter finns möjlighet till förlängning hos vår kund.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent får du möjlighet att arbeta i en bred roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för både kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar, rapportering och utläggsredovisning. Utöver detta kommer du att vara behjälplig i bokslutsarbetet och kan i detta arbete få möjlighet att hjälpa till där det behövs.
Din roll innebär stora kontaktytor främst internt men även externt och för rätt person finns möjlighet att få utökade uppgifter och vara med och utveckla sin roll. Detta är tjänsten för dig som trivs i, och har god förståelse för reskontraarbete och vill arbete på ett företag med entreprenörskänsla som befinner sig i en expansiv fas.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som antingen är nyutexaminerad från högskola eller universitet med minst 1 års tidigare erfarenhet av arbete som Ekonomiassistent, alternativt dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning med längre erfarenhet av arbete med reskontran och trivs i denna roll. Har du tidigare erfarenhet av arbete i Agresso anses detta vara mycket meriterande. Utöver detta har du goda datorkunskaper, främst inom Excel.
Som person är du driven och ambitiös, du är självgående och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Vidare har du ett proaktivt arbetssätt med god förmåga att analysera ditt arbete och se förbättrings- och utvecklingsområden. Vi ser gärna att du är initiativtagande och kommer med egna förslag kring din arbetsprocess.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i december, med anställning hos SW . Efter denna period finns möjlighet till förlängning hos vår kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 08-407 55 69.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Enligt ö.k Enligt ö.k
Publiceringsdatum2015-10-20ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Söderlind +46 8-407 55 69
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2488314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.