Driven ekonomiadministratör till Stockholm Stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 105 medarbetare organiserade i sex enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

Serviceförvaltningen ekonomi söker fem ekonomiadministratör till både leverantörsreskontra och kundreskontra. Fyra av tjänsterna är visstidsanställningar i fyra månader eller längre med start maj 2018 och ett föräldravikariat till kundreskontra med start maj 2018 till och med augusti 2019.

När du söker kommer du få möjligheten att välja vilken tjänst du är intresserad av att söka till!

Publiceringsdatum
2018-03-07

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du i processerna leverantörsreskontra eller kundreskontra samt med andra förekommande uppdrag. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Agresso och ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra tjänster åt förvaltningar och bolag. Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- en fullgjord gymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- aktuell och, som arbetsgivaren bedömer som, relevant arbetslivserfarenhet inom serviceyrken med kundbemötande
- goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer

Det är meriterande om du har:

- en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- erfarenhet av ekonomi- och/eller administrativt arbete
- erfarenhet av Agresso
- erfarenhet av att identifiera förbättringsförslag

Vi ser att du som person är driven och har ett stort intresse för att arbeta med processutveckling. Vidare är du analytisk och lösningsorienterad med förmågan att tänka ur ett bredare perspektiv för att hitta effektiva lösningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service per telefon! Du är noggrann, snabb och stresstålig och är serviceinriktad gentemot kollegor och kunder.

Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Maj 2018 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1442
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nozha Amezeane, HR-konsult nozha.amezeane@stockholm.se 08-508 11 716
Annica Lundblad, Enhetschef annica.lundblad@stockholm.se
Jenny Holm, Enhetschef jenny.holm@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4006887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi: