Driven avtalsförvaltare till Stockholms stad
Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Välkommen till avtalsenheten
Verksamhetsområde upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.
Vi är uppdelade i tre olika enheter; avtal, upphandling- och e-handelsenheten och vi är idag cirka 50 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.
Nu vill vi på avtalsenheten utöka vårt team och söker därför en driven avtalsförvaltare som vill vara med och ta stadens avtalsförvaltning till nästa nivå.
Därför ska du bli en del av avtalsenheten
Här erbjuder vi dig en utvecklande roll med omväxlande arbetsuppgifter och stort fokus på processutveckling och kommunikation. Du arbetar tillsammans med engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. En central del i det arbetet är vidareutvecklandet av våra processer, rutiner och arbetssätt. Gruppen som idag består av 15 personer och en enhetschef kännetecknas av en prestigelös kultur där samverkan och erfarenhetsutbyte är självklart.
Vår goda arbetsmiljö ser vi som en förutsättning för ett framgångsrikt utvecklingsarbete och vi bidrar alla aktivt till att skapa en trivsam och lärande miljö. Dessutom får du här ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, sommartid och flexibel arbetstid. Hos oss kan du delvis arbeta på distans och får goda möjligheter att planera din tid med frihet under ansvar. Vi står inför övergång till aktivitetsbaserad arbetsplats i våra trevliga lokaler vid Globen.
Anna Birath - chef för enheten
"Som del av vårt team får du möjlighet att både utveckla och utvecklas hos en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss blir det sällan långtråkigt och det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas centrum. Just nu jobbar vi mycket med att utveckla samarbetet inom hela verksamhetsområdet genom kategoribaserade tvärfunktionella team"
Din roll
Du har det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från implementering till avslut. Kärnan i uppdraget är att genom proaktiv och kontinuerlig uppföljning värna det upphandlade sortimentet och de avtal som staden har med respektive leverantör. På så sätt bidrar du till kvalitetssäkrade leveranser till stadens invånare.
Är du den vi söker?
Du trivs med att omväxlande arbeta med såväl processutveckling som ren administration och är duktig på att driva, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du känner dig bekväm i uppgiften att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor och omsätta dessa till instruktioner för användare. Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta på ett förtroendeingivande och tryggt sätt. Du har ett starkt fokus på resultat och ser till hela organisationens bästa i agerande och beslut.
För den här tjänsten vill vi att du:
- har erfarenhet av självständigt arbete inom inköp och god förståelse för hela inköpsprocessen
- kommunicerar obehindrat på svenska i tal och i skrift
- har en övergripande förståelse för LOU eller erfarenhet av att arbeta inom en på annat sätt starkt reglerad verksamhet
- har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
- är van att använda IT-verktyg och goda kunskaper i Office-paketet.
Projektledarerfarenhet är meriterande.
Vi kommer vid den här rekryteringen lägga stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är vi nyfikna på vem du är!
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-11-03ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/6225".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling och inköp
Kontakt Anna Birath, Enhetschef
08-508 11 885, anna.birath@stockholm.se Jobbnummer 6093195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.