Driven Administrativ Assistent till internationellt börsbolag

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en administrativ assistent till en av våra kunder, ett börsföretag som idag är en av de ledande aktörerna vad gäller leverans av handel och börsteknologi till bolag i flera delar av världen. Tjänsten är placerad i Stockholm med lokaler i norra utkanten av innerstaden.

I rollen som administrativ assistent kommer du att ha en betydande roll då du assisterar de jurister och ekonomer som ingår i ditt team. Du kommer att arbeta i ett brett kontaktnät där du kommunicerar med personer på alla nivåer inom verksamheten, vilket förutsätter att du känner dig bekväm med att kommunicera på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. I arbetsuppgifterna ingår att arrangera och planera för events och företagsresor, uppdatera kalendrar, föra protokoll i mötessammanhang samt avhjälpa kring diverse administrativa uppgifter som dina kollegor kan behöva stöttning med.

Vi tror att du som söker tjänsten har några års erfarenhet av en liknande arbetsroll och att du trivs när du får vara spindeln i nätet och kommunicera med många olika parter. I den här rollen är utvecklingsmöjligheterna många och du kommer att vara den personen som dina kollegor vänder sig till när de behöver stöttning - vi ser därför att du är social och trivs i en variationsrik roll inom ett globalt bolag. Som person är du driven, engagerad och har inga problem med att arbeta självständigt likväl som du trivs i samarbetande team.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-03-23

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning
• 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Relevant högskoleutbildning
• Erfarenhet av arbete med juridiska frågor
• Erfarenhet av arbete inom en finansiell verksamhet
• Arbetslivserfarenhet inom en internationell verksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-07-30 med god chans till förlängning. Tillträde 2017-04-20.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en variationsrik roll där du får arbeta i ett brett kontaktnät? Är du bekväm med engelska som koncernspråk och älskar utmaningen i att ingå i en internationell miljö där du får kombinera dina svenska och engelska kunskaper i såväl tal som skrift? Har du dessutom intresse för juridiska frågor? Då är detta tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15133LF i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 15133LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3392599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: