Drivande och professionell Supporttekniker
Sundsvalls kommun, Servicenter IT / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Servicenter IT i Sundsvall Är du en person som tycker om att jobba med användarsupport och teknisk problemlösning? Då kan detta vara jobbet för dig.
Inom Sundsvalls kommunkoncern är vi cirka 7500 medarbetare som arbetar med att ge Sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö. Vår verksamhet bedrivs främst inom tio förvaltningar, samt flera kommunala bolag. Sundsvall är Västernorrlands största och en av Norrlands största kommuner och vi fortsätter att växa.
Servicecenter är en förvaltning inom Sundsvalls kommun och kommer initialt att bestå av drygt 150 medarbetare och leverera tjänster inom IT, HR och ekonomi till Sundsvalls kommun och de kommunala bolagen.
Publiceringsdatum2015-12-18Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att via telefon och e-post ge IT- och Telefonisupport till förvaltningar och bolag inom Sundsvalls kommun. Vi jobbar i enlighet med ramverket ITIL. Du kommer att tillsammans med andra i gruppen ansvara för att snabbt och effektivt registrera och lösa kunders problem samt dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem. Frågorna rör allt från enkla problem till mer komplicerade. Vi strävar efter att ha en hög teknisk kompetens inom Support gruppen.
KvalifikationerVi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet av support inom IT samt Telefoni och har kunskap om/erfarenhet av:
Servicedesk, First Line support Generell felsökning av datorer och program i Windows 7 och 8 Stor vana att dokumentera Grundläggande kontohantering Microsoft Office 2010, Outlook 2010
Meriterande
Akademisk utbildning och/eller certifieringar som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget Erfarenhet och/eller förståelse för en politiskt styrd organisation
Dina personliga egenskaperSom person är du serviceinriktad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har en god förmåga att analysera, planera, prioritera och kan entusiasmera. För att trivas i rollen är du självgående, ansvarstagande och drivs av viljan att utvecklas och lära dig nya saker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare. Individuell lönesättning tillämpas enligt gällande avtal.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Joel Tostar, IT-chef,
joel.tostar@sundsvall.seHans Hallberg t.f. Sektionschef Support, tfn 073-270 54 99,
hans.hallberg@sundsvall.seFackliga företrädare
Vision, tfn 060-191238
Sista ansökningsdag 2016-01-17
Urval och intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHans Hallberg, gruppchef 060-6586806
FöretagSundsvalls kommun, Servicenter IT
AdressSundsvalls kommun, Servicenter IT
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressNorrmalmsgatan 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2583851
Observera att sista ansökningsdag har passerat.